/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Rullegardin
Fra : journey
Vist : 1299 gange
50 point
Dato : 07-02-04 13:16

Hvordan monterer man, rullegardin på skrålys ca. 45 graders hældning, ikke velux?

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 07-02-04 13:24

Du kan montere en skinne eller liste i lysningen til at fastholde det.

Mvh
Grethe

Kommentar
Fra : journey

Dato : 07-02-04 13:58

Hej Grethe. Problemet er at vinduet er 6m langt. Jeg havde tænkt mig at dele det op i 5stk. a' 1,20

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 60 point
Dato : 07-02-04 14:09

Det lyder da som en løsning da et så langt gardin ellers vil bue udad.
Jeg forestiller mig at du anvender almindelige rullegardinstænger i aluminium og med tilbagetræksfjeder, og det jeg så har i tankerne er at du skal fjerne den lille pal der sidder ved den flade holder i den ende af stangen hvor fjederen sidder.
Palen sidder normalt bag et stykke klart plast, som kan vippes ud hvorefter palen fjernes.
Palen skal normalt holde gardinet i en frit valgt position, men det kan man jo alligevel ikke med det skrå vindue.
Der skal så konteres holdere de steder hvor gardinet skal fikseres.
I den pind der normalt er i enden af et rullegardin kan man montere skruer som kan sættes fast i kroge på væggen ved Vindues lysningen elle rman kan montere lidt bredere pinde som kan sættes fast i holdere.
Hvis npget i min idé tiltaler kan du bare spørge løs hvis du ikke helt forstår hvad jeg mener.
Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 07-02-04 14:12

Ja, så er mit forslag nok ikke gangbart. Alt efter hvor højt det så er? kunne jeg forestille mig at sætte en form for skinner til at holde rullegardinerne. Men måske en gardinmontør har den optimale løsning.

Mvh
Grethe

Godkendelse af svar
Fra : journey

Dato : 08-02-04 10:36

Tak for svaret BjarneD. Du har givet mig løsningen på mit problem.