/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
mærklig hendelse
Fra : hardy
Vist : 650 gange
100 point
Dato : 07-02-04 00:19

jeg har en computer hvor jeg har noget regnskab , c5 ? så kommer det underlige.
når jeg vil åbne mit c5 kommer den med en besked om at windows ikke kan finde c5w.exe , jeg siger ok , jeg højerklikker på filen ,og
går ind hvor der står "KØR SOM" .
der står aktuele bruger pc1\x.
der er en prik .
nede under står der,
et felt der er vinget af . beskyt computeren og dens data mod uautoriseret progranaktivtet.
nå jeg fjerner vingen, køre programet som det skal .
indtil jeg skal starte igen ,så samme smøre igen , og det er meget surt .
er der nogle der kan hjælpe.
MVH Hardy

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-02-04 00:28

Har du så prøvet at efter du har fjernet vingen at højreklikke og trykke opdater? Mvh Sune

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 07-02-04 00:34

Hej sune.
det kan jeg ikke for når jeg har fjernet vingen og trykker ok , så starter c5 , og når jeg lukker det . og vil starte det igen ,så samme påstyr igen
MVH Hardy

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-02-04 00:51

Kører du win XP?, og har du installeret det rigtig, som administrator?
Er det:
Data Mining Tools See5 and C5.0
http://www.rulequest.com/see5-info.html
http://www.rulequest.com/see5-win.html
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 07-02-04 01:04

Hej pallebhansen.
ja jeg køre xp.
programfilen der bliver aktiveret heder c5w32.exe.Med sensyn til installationen er der 1 bruger , ingen administrator.
mvh Hardy

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-02-04 01:14

Ja men er det et Engelsk system til at behandle data-statestikker mm: Data Mining Tools See5 and C5.0 eller hvad hedder programmet.
Der er noget der tyder på at din genvej ikke fungerer, har du prøvet at holde højre museknap nede på c5w32.exe og trække den ud på skrivebordet, og trykke opret genvej her. Og så se om programmet starter fra genvejen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 07-02-04 01:24

Hej pallebhansen.
det er concorde c5 vi snarker om , på dansk .
desuden starter jeg den op fra mapen den liger i.
og ikke fra en genvej.
MVH Hardy.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-02-04 01:50

Ja men der sker da ikke noget ved at prøve at lave en genvej direkte til filen, du kan da altid slette den igen.
Og du svarede ikke på om du havde installeret den rigtig under XP.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 07-02-04 02:04

Hej pallebhansen
næ den lå sammen med en win 98 som blev opgraderet til xp pro ? måske dumt .
MVH Hardy

Kommentar
Fra : jipsen

Dato : 07-02-04 10:34

HejHardy.

Det er altid problematisk at opgradere fra et styresystem til et andet.
Hvis Concorde virket under den nuværende installation må vi finde andre udveje.
Hvis ikke har vi da i det mindste fundet årsagen.

Vh Jipsen

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 07-02-04 11:14

hej alla
Jeg har konstateret at det er alle programmer jeg skal gøre det ved.
MHV Hardy

Kommentar
Fra : jipsen

Dato : 07-02-04 11:40

Jeg tror der er sket det at når du opgraderer til XP har du mulighed for at oprette forskellige brugere.
Prøv at logge på som adminstrator og se om det løser dit problem.
Gi lige et praj hvis det løser dit prob.
Jipsen

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 07-02-04 11:46

Hej jipsen.
Det har jeg prøvet , uden at kunne få skitet til at virke .
for der visse værktøjer der ikke vil starte , denpoper op med en fejlmeddelse.
at den ikke kan finde programmet.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-02-04 11:53

Ja så er det som jeg tænkte, at den ikke er installeret rigtigt.
Men man kan jo tage sine data ud, installere den igen fra den CD, og ligge dataene ind igen.
Se også: http://www.supermalka.dk/pilot/concorde16/brugerflade/ under tips og tricks
Og: http://www.eduplanner.dk/pdf/c5-light.pdf

jipsen: hardy har svaret at: Med sensyn til installationen er der 1 bruger , ingen administrator.
Og så er han jo administrator, da der kun er en bruger.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-05-04 07:24

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 25-08-04 07:53

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at trykke på accepter ud for det svar der kom nærmest.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : hardy

Dato : 25-08-04 17:34

Tak for svaret pallebhansen.