/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
sivbrønd
Fra : casper66
Vist : 1243 gange
40 point
Dato : 06-02-04 11:54

hvad er den letteste måde at lave en sivbrønd på ? det er som afløb fra en tilbygning hvor der ikke kommer ret meget vand. der er sat nedløbsrør op.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 06-02-04 12:00

Er det KUN til regnvand?

I så fald bruger man ofte en "faskine" som er et stort hul fyldt med sten så der er en masse luft mellem stenene der kan fyldes med vand - så leder du blot vandet til faskinen via nedløbsrør og en lille brønd.

Du kan sikre faskinen mod tilstopning (sand og jord) ved at fore faskinen med et finmasket net - måske fibertex ? Hav også meget gerne en si i nedløbsrøret hvor urenheder sorteres fra.

Mvh Berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 06-02-04 12:01

PS - man kan vist også købe en "kasse" svejset sammen af armeringsjern (SVJH) og sætte den ned i hullet...

Berpox

Kommentar
Fra : debilo

Dato : 06-02-04 12:34

Til rent regnvand kan man, hvis der er plads nok bruge Wawin drænslanger.
Det er et rør/slange som er fyldt med små åbninger der er så små at jord og sand ikke kommer ind men vand kan komme ud/ind.

Kommentar
Fra : debilo

Dato : 06-02-04 12:35

Det er i øvrigt en god ide at plante nogle piletræer hvor drænet er for de suger helt enormt vand til sig.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 06-02-04 13:43

-og så skal man i visse jordarter have pakket fiberdug om drænslangen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-02-04 15:22

Hvis der ikke kommer ret meget ud hvoffor så ikke lave en tønde (til at vande haven med ) og så lave et overløb til når tønden er fuld der render ud i haven et sted Mvh Sune

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-02-04 15:26
Kommentar
Fra : alka

Dato : 06-02-04 16:45

Husk, at spørge kommunen - nogle kommuner har i nogle områder to-strenget systemer, hvor de bruger regnvandet til at spæde op på rensningsanlæget - så der skal man have tilladelse inde, regnvandet ledes fra.

Kommentar
Fra : sortekat

Dato : 02-03-04 23:04

ja man kan godt købe en faskine i byggemarked som er lavet af sort plastic kan bygges sammen med flere og er ganske egnet til det du siger ,kassen er bare en gang plast med plast bindinger imellem, over det hele og uden nogen sten i,derfor absolut nødvendigt med filt over ,til når du dækker den til.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 13:00

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tinoosh

Dato : 25-07-04 19:56

hej .
Hvad er regler for plasering af sivbrønd på parselhus grund?