/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
IBM Harddisk.
Fra : Japse
Vist : 640 gange
100 point
Dato : 09-04-02 10:41

Jeg har en 41GB hvor inholdsfortegnelsen er borte, findes der ikke et program der kan få den frem igen da jeg ikke har fået lavet backup på mine data inden den røg. På forhånd Tak. Japse.

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 09-04-02 13:40

Hej

Prøv lige at uddybe lidt nærmere hvad du mener med "inholdsfortegnelsen"--!!! Det kan jo skyldes mange årsager at du har mistet data!!!!

Hilsener
Parkenss

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 09-04-02 21:22

Hmm

Jeg ville nu nok lige se mig om inden jeg brugte dette program... Det kan en masse og hvis burger ikke er så kyndig i at anvende den type, kan det faktisk skade mere end det gavner. Og så er vedkommende virkelig på herrens mark.... bare lidt strøtanker...

Men umiddelbart ser det ud som et godt produkt, så held og lykke til... Håber du kan redde dine data ??

Kommentar
Fra : Japse

Dato : 09-04-02 22:29

Yderlig kommentar!
Indholdfortegnelsen gik tabt ved at min pc gik ned, på samme tid havde jeg en IBM på 15GB som der ikke skete noget med. Håber det var oplysninger nok...

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 12-04-02 20:37

Jeg kunne godt tænke mig at vide om maskinen overhovedet kan starte op. Når du siger indholdsfortegnelsen kan det i mine ører både betyde roden på C-drevet (evt. partitions eller FAT-tabellen) og et eller andet i et program. Er det det første kan det godt blive en kompliceret sag afhængigt af hvor meget der er sket. Jeg plejer at bruge enten Norton Disk Doctor eller Diskedit til den slags. Især det sidste kræver en hel del viden om hvordan filsystemet fungerer på harddisken.

Kommentar
Fra : Japse

Dato : 12-04-02 21:48

Jeg kunne godt tænke mig at vide om maskinen overhovedet kan starte op. Når du siger indholdsfortegnelsen kan det i mine ører både betyde roden på C-drevet (evt. partitions eller FAT-tabellen) og et eller andet i et program. Er det det første kan det godt blive en kompliceret sag afhængigt af hvor meget der er sket. Jeg plejer at bruge enten Norton Disk Doctor eller Diskedit til den slags. Især det sidste kræver en hel del viden om hvordan filsystemet fungerer på
harddisken

Den kørte som D drev da det skete, og min 15GB kørte som C drev og det gør de stadig selvom jeg ikke kan hente data fra mit D drev.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 21-04-02 13:04

Det må du selv om. Men jeg har også hørt fra anden side at IBM har nogle uhyggeligt ustabile harddiske på markedet, og omtalte "reparerede" harddisk er netop brudt sammen igen (og erstatet med en 160 GB Maxtor disk). Hvis din disk indeholder nogle MEGET værdifulde data vil løsninge være at henvende sig til et firma som for eksempel Ibas som kan hente dine data ud på et af deres harddisk laboratorier. Men så STARTER priserne ved kroner 10000,-!

Kommentar
Fra : Japse

Dato : 21-04-02 13:48

Det er nu godt nok lige dyrt nok, så tror jeg nu hellere jeg vil formatere den og starte forfra, det vil bare tage ca. 1 år at få det bygget op igen, det er så bare ærgeligt. Tak for dine kommentarerselvom det ikke var gode nyheder.
Japse.

Accepteret svar
Fra : LLE

Modtaget 100 point
Dato : 09-05-02 00:55

Hej Japse,

hvis du ikke allerede har formateret disken, og indholdet er vigtigt nok til at du vil betale noget for at få det tilbage (dog ikke Ibas-priser! , så kan jeg varmt anbefale Administrator's Pak fra Winternals (http://www.winternals.com) det program du muligvis kan få glæde af er Disk Commander, som er en del af pakken (kan muligvis også købes separat).

Hvis det ikke må koste noget, så er der vist ingen vej uden om en re-formatering (eller meget kyndig brug af en disk-editor).

Held og lykke,
Lars

Kommentar
Fra : torben777

Dato : 21-06-02 02:12

til alle som har en IBM disk!!! køb en harddiskcooler og instl. disken et sted hvor der ikke er for varmt i kabinettet.
køb evt. en ny disk evt. maxtor da IBM diske dør som lemmings.

mvh torben