/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Receptpligtig medicin over Internettet
Fra : frieda
Vist : 1609 gange
200 point
Dato : 06-02-04 09:31

Er der nogen, der har erfaring med at købe medicin over Internettet?
Jeg tager Sifrol (en Parkinson-medicin), der er skrækkelig dyr.
Jeg bor i udlandet. En gang jeg var hjemme i Danmark på ferie, løb jeg "tør" for medicin og fik igennem et familiemedlems læge en recept. Det viste sig (til min overraskelse), at Sifrol er ca. 25% billigere i Danmark end i Tyskland!
Jeg har forgæves prøvet at få en dansk læge til at give mig en recept (vi udskriver kun recepter til vore egne patienter), endskønt jeg kunne fremvise en erklæring fra min specialist.
Derfor er jeg nu interesseret i andres erfaringer omkring køb af medicin over Nettet?
Kan det overhovedet lade sig gøre, når medicinen er receptpligtig?
Frieda

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 06-02-04 09:44

Du får svært ved at finde receptpligtig medicin på nettet. Nu kender jeg ikke præperatet, men det tyder på, at det også i andre lande er receptpligtigt. Grunden til du ikke kan få en læge til at udskrive det her i Danmark, har nok noget med sygesikringen at gøre. Hvis ikke, forstår jeg ikke du ikke kan få en recept på det. Lægerne vil da ellers godt tjene penge.
Torben

Accepteret svar
Fra : Toupie

Modtaget 210 point
Dato : 06-02-04 09:49

Hej Frieda

http://www.sonderbro.dk/page.php?emne_id=419

Jeg så en udsendelse i fjernsynet her forleden om receptpligtigt medicin over grænserne via nettet, men jeg kan desværre ikke huske hvad firmaet hed som arrangerede det....men ovenstående link kan muligvis være et alternativ.

// Toupie

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 06-02-04 09:56

Hej Toupige
Det du tænker på er nok det, at danskere kan købe medicinen via internettet. Jeg mener, at det kun i første omgang er få udvalgte produkter, og en dansk læge skal ordinere medicinen. Så vi er lige vidt.
Torben

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 06-02-04 10:00

Hej Bauchmann

Det er den ja men jeg tænkte, at de muligvis også gjorde det den anden vej, altså fra Danmark og ud....eller at man om ikke andet kunne kontakte dem og høre om de vidste om det overhoved kunne lade sig gøre.

// Toupie

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 06-02-04 10:01

Tak, for svarene ind til videre. Er der nogen, der har links til websteder, hvor jeg kan søge på medicinen.
frieda

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 06-02-04 10:13

Hej Frieda

Hvis du søger på http://www.google.com kommer der mange links til din medicin, bla. denne:
http://www.netdoktor.dk/Medicin/Fakta/sifrol.htm

// Toupie

Kommentar
Fra : jomo

Dato : 06-02-04 10:18

prøv at se det her info@euromedicinhilsen jomo

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 06-02-04 10:26

Jomo

Den skulle da vist se sådan ud
http://euromedicin.dk/

Men det er lige præcis den jeg tidligere nævnte, så tak Jomo fordi du ledte til sporet af dem

// Toupie

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 08-02-04 08:48

Tak for svarene indtil videre. Jeg har været inde og kigge på sidstnævnte link, men Sifrol var ikke på listen over medicin, de forhandlede. Jeg har prøvet at sende dem en e-mail. Jeg venter lidt med at lukke spørgsmålet, da jeg selv med jeres assistance endnu ikke har fået svar på mit personlige problem.
frieda

Godkendelse af svar
Fra : frieda

Dato : 01-03-04 12:09

Tak for svaret Toupie.