/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Reg-fil som ændrer skærmstørrelsen!
Fra : thomas5
Vist : 911 gange
50 point
Dato : 09-04-02 09:45

Findes der ikke en eller anden reg-fil, som man kan sætte ind på sin hjemmeside som hyperlink!

Den reg-fil skal bruges til: At ændre skærmopløsningen til fx. 1024*768!

På forhånd tak for hjælpen!

Med venlig hilsen: Thomas Lund

Accepteret svar
Fra : shub

Modtaget 50 point
Dato : 09-04-02 13:50

Jeg er ikke sikker på at du kan ændre skærmopløsningen via nettet, men du kan ændre skærmstørrelsen til fuld skærm for dine gæster på siden med følgende:

Funktionen definere du dels i din HTML-kode under <HEAD> sektionen samt ved at oprette selve linket.

Du skal gøre følgende:

Tilpas koden til din side
Kopiér koden i rammen nedenfor
Indsæt koden under <HEAD>-koden øverst i din HTML-kode
Opret dit link
<HEAD>-koden:

<Script language="JavaScript">
<!--
function fullscreen()
{
window.open('http://dit link.dk','Welcome', 'width='+screen.width+',height='+screen.height+',top=0,left=0');
}
// -->
</script>

Håber at dette kan hjælpe

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 10-04-02 13:46

Det er nok ikke så smart at ændre folks skærmstørrelse, for det er ikke alle der kan køre med en skærmøpløsning på 1024*768.

Kommentar
Fra : thomas5

Dato : 10-04-02 15:59

Jamen hør nu her (Dr_Dydendak) kære ven, du har jo slet ikke læst spørgsmålet!

Jeg sagde: Man KUNNE trykke på en hyperlink, og så ændre skærmens opløsning!

Forstår du...?: Folk bestemmer selv om de vil ændre på det!!

Efter som du ikke har læst spørgsmålet til fulde, bedes du ikke komme med relaterede kommentarer før du har!

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 13-04-02 14:18

Hvis folk vil ændre deres skærmstørrelse kan de jo bare gøre det ved hjælp af egenskaber for skærmen.
Hvis folk ikke kører normalt med 1024*768 er der vel en grund til det.

Og undskyld hvis min kommentarer gør dig sur, jeg ville jo bare hjælpe.
Og for øvrigt bestemmer jeg selv hvilke kommentarer jeg kommer med og til hvem.
Det er jo et frit land.
Og når man stiller et spørgsmål her kan man jo ikke selv vælge hvem der svarer.