/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Se andre kalendere i Outlook
Fra : thulin
Vist : 604 gange
200 point
Dato : 06-02-04 07:46

Jeg har tidligere arbejdet med Lotus Notes, her var der en funktion hvor man kunne se hvem der var ledig i sin kalender, inden man bookede et møde.
Er der en lign. funktion i Outlook ???? Hvis Ja, hvor/hvordan ?

Kommentar
Fra : Tooncompany

Dato : 06-02-04 07:54

Det eneste du kan i outlook er at du kan booke møder med andre og den vej i gennem se om der er tilstede.
Der findes forskellige former for add-on's til outlooke der giver noget der minder om Lotus Notes funktionaliteten.

Her er et par links til nogle produkter:

http://www.gruppekalender.com/
http://www.outview.dk/menu.asp
Og der finder mange flere....

God fornøjelse

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 06-02-04 08:07

Hej Thulin !

Du kan godt se andres kalendre, kontaktpersoner m.m. såfremt I arbejder sammen i netværk med Exchange Server. Det virker måske også på andre systemer, men det er hvad jeg har her på arbejdet.

Du skal dog have tilladelse fra din kollegaer. I indstillinger -> Stedfortrædere.

/meiland

Accepteret svar
Fra : moltov

Modtaget 200 point
Dato : 06-02-04 09:25

Og det du gør er :

1. Klik på filer
2. Vælg åbn
3. Vælg anden brugers mappe.
4. Klik på navn/til, så får du adresselisten
5. Vælg personen
6. Vælg "Kalender" i mappevinduet
7. Klik på ok.

Vupti så kommer kalenderen. Det skal lige siges, at brugerne skal minimum have læserettigheder til kalenderne.

VH
Moltov

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 06-02-04 09:27

Endnu mere...

Du ændre på sikkerheden, ved at vælge :

1. Højreklik på kalenderikon
2. Vælg egenskaber
3. Vælg fanebladet "Tilladelser"
4. Vælg så som standard, at have "Læserettigheder"

Du kan også her bare vælge de personer der skal have de forskellige rettigheder.

VH
Moltov

Godkendelse af svar
Fra : thulin

Dato : 06-02-04 11:44

Tak for svaret moltov.