/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Er dette et et Tips?
Fra : Reset
Vist : 332 gange
50 point
Dato : 05-02-04 23:08

Hvordan i himlens navn kan dette "Tips" få to stjerner?
http://www.kandu.dk/dk/tip/6513

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 60 point
Dato : 05-02-04 23:13

Det er såmænd set meget værre. Det værste junk får 3 stjerner eller flere og seriøse, faglige tips kan måske få 1 stjerne og det morsomste er at der nu er et tip mere der fortæller at det første tip var overdrevet og det får også stjerner.

Nej, man skal ikke være for seriøs så får man det bare dårligt

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 05-02-04 23:19

Nogle tips er selvfølgeligheder og grebet lige ud af luften, andre er baseret på arbejde, mange dages hårdt arbejde, men det er jo ikke det folk bedømmer det ud fra, men guderne må vide hvordan de kommer til antallet af stjerner. Måske det er morskabsværdien der sejrer.

MVH

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-02-04 23:21

Jeg tror nu, at der med det tip, som du henviser til, har med dette tip at gøre http://www.kandu.dk/dk/tip/6512
mvh ans

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 05-02-04 23:21

PAS PÅ - Timen er nær, og en ny dag gryr.

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 05-02-04 23:24

Det er set meget værre på pornolinks.

Jeg har et par gange skullet afrense bibliotekets computere efter at unge mennesker havde været længere ude end biblioteket brød sig om, og det er utroligt ihærdige links der følger med den slags sider, og næsten ikke til at slippe af med. For almindelige mennesker uden computerkendskab næsten umuligt. Der start helt op til ca. 30 links blot ved at aktivere et enkelt link.

SÅ PAS PÅ

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-02-04 08:35

->Reset

Jeg blev bare lidt småsur over "superlinks" tippet http://www.kandu.dk/dk/tip/6512 . Da jeg forsøgte at åbne dette lignede det næsten fyrværkeri på skærmen. Så tippet er såmænd bare et forsøg på at advare andre. At du finder et forsøg på at hjælpe andre anstødeligt, er beklageligt. Jeg underskylder at jeg har stødt dig!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-02-04 08:37

PS jeg ville have været glad, hvis jeg var blevet advaret. Så kunne jeg have undladt at afprøve "super-linket".

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 06-02-04 09:23

Der er jo ingen censur på de tips brugerne lægger ind, og pointgivningen åbenlyst tilfældig - vel afhængig af hvad de udpegede synes om tippet. Heri indgår givetvis også hvad den tilfældige gruppe anser for morsomt.

Jeg synes bestemt ikke det er morsomt, men det kan blive meget værre. En kollega, også pensionst, havde en weekend besøg af et barnebarn der fik lov at gå på internettet og spille internet-spil, og downloade et enkelt spil.
Efter den weekend var computeren næsten ubrugelig. Jeg har aldrig set så mange cookies på en gang, mere end 350.000 cookies på en weekend, og dertil omkring 9.000 tmp-filer. Jeg troede egentligt ikke at det kunne lade sig gøre.

Han kan ikke lide at jeg totalt formatterer hans harddisk, men uden formattering bliver den aldrig den samme igen. Løsningen bliver nok at han skal ud at købe en ny computer og så overfører sine slægtsdata indtil der ikke er mere at hente på den gamle. Og så må jeg formattere den gamle PC til den tid. Men i det mindste kan han da bruge den gamle igen.

Det er her advarsel PAS PÅ er særdeles velplaceret. For det er garanteret noget lignende der har foranlediget de titusinder af cookies (på en TV-antenne ADSL forbindelse).

Jeg selv har set omkring 13.000 cookies på en halv times tid hvor min hustru kikkede på internettet efter et sommerferiemål.

SUPERLINK er derfor ikke velkomne, men PC-ejerne kan jo også selv stramme lidt op på indstillingerne - ikk' ?
MVH

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-02-04 10:10

Jeg tror de fleste tip bliver bedømt af brugere der er blinde for alt andet end de 10 point de får for at bedømme det. Jeg har netop fået 'pæn' bedømmelse af et tip der ikke virkede da kandu.dk igen, igen, igen havde lavet kludder i min kode.

..og min harmfulde kommentar hertil : http://kandu.dk/dk/spg/31976

Jeg har set masser af tip's med broken link's der gav op til fire stjerner og udmærkede tip med fungerende links i samme kategori der fik NADA.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 07-02-04 01:21

Jamen altså - det jeg synes er OK, er at 3773 advarer mod et link, men på min skærm er der squ ikke noget link. Hva´ka´man så bruge det til? Og hvordan kan det bedømmes overhovedet? Men OK 3773, måske skylder jeg dig en undskyldning, hvis det er KANDUS skyld linket ikke er fremkommet (henviser til MOLEKYLES sidste indlæg)
Har iøvrigt afprøvet dit "Fyrværkerilink" men der skete ikke en sk_ _ , det kan måske skyldes at jeg kører med Avant browser med popup killer - prøv den - den er god.
Jeg vil lade denne tråd stå til søndag, hvorefter den vil blive lukket i god ånd og tone.
God weeekend allesammen.

Mvh Valentin

Godkendelse af svar
Fra : Reset