/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
formatere win2k uden at miste data på an~
Fra : plb
Vist : 399 gange
47 point
Dato : 05-02-04 20:27

Hej

Jeg kører win2k og overvejer at formatere, men kan jeg nøjes med at formatere mit c drev og lade min anden hardisk være( d drev)???

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-02-04 20:29

ja det kan du!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-02-04 20:31

Hold øje med størrelsen af dit C-drev så du ikke tager fejl ved formatering.

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 06-02-04 02:00

Uden at miste data. Du vil bibeholde filer og lign. men hvis det er programmer skal de installeres igen da de ikke vil være at finde i windows reg.data base mere og derfor ikke kan virke under windows mere, hvorfor ikke prøve at reparer w2k hvis det er det som er galt.

fros´tys say have a nice day

Kommentar
Fra : plb

Dato : 06-02-04 14:52

Hvordan formatere jeg så det drev?
går jeg bare ind i kør og siger format c:???

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 47 point
Dato : 06-02-04 16:03

Det er ikke så smart at formatere det drev man står på.
Så du bør genstarte i en dos-lignende tilstand.
Technet som er Kandu bruger har lavet denne bootdiskette som kan gøre det.
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Hent den>gem på skrivebord>dobbeltklik>og ha' en diskette klar.
Start (boot)comp med disketten i og nu kan du se og ændre din HD.
Er du i tvivl så spørg.
Emesen.

Kommentar
Fra : plb

Dato : 06-02-04 19:47

nu tror jeg at jeg har forstået det.

Godkendelse af svar
Fra : plb

Dato : 06-02-04 19:48

Tak for svaret emesen.