/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
HJÆLP-Har jeg fået virus
Fra : judithmichella
Vist : 526 gange
100 point
Dato : 05-02-04 17:52

Hvad i alverden er det her for noget. Det er godt nok min mail, men har aldrig sent noget til denne afsender.
Jeg har modtaget en email med teksten:

VIRUS ALERT

Our virus checker found
virus: Worm.SCO.A
in your email to the following recipients:
-> autoresponse+info+pugs.dk@mx1.b-one.net
-> info@pugs.dk

Delivery of the email was stopped!

Please check your system for viruses,
or ask your system administrator to do so.

For your reference, here are headers from your email:
------------------------- BEGIN HEADERS -----------------------------
Received: from ofir.dk (0x50c638d0.hrnxx5.adsl-dhcp.tele.dk [80.198.56.208])
by mx1.b-one.net (Postfix) with ESMTP id 57648604A33
for <anna@pugs.dk>; Tue, 27 Jan 2004 16:26:35 +0100 (CET)
From: petersell@ofir.dk
To: anna@pugs.dk
Subject: Test
Date: Tue, 27 Jan 2004 16:26:40 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/mixed;
boundary="----=_NextPart_000_0009_91E0853E.8A530991"
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Message-Id: <20040127152635.57648604A33@mx1.b-one.net>
-------------------------- END HEADERS ------------------------------

Bilag: Deliveryerrorreport.txt, Undelivered-messageheaders Forrige e-mail Næste e-mail

Kommentar
Fra : Tooncompany

Dato : 05-02-04 17:56

Fra dette link kan du downloade og installere antivirussoftware og dermed fjerne virusen. Har prøvet det - det virker!

http://www.my-etrust.com/microsoft/register_cart_ms.cfm?CVVX$@GFDSG$YTU=405667

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-02-04 18:04

Ingen tvivl om at du har virus! Gå ind på www.spywarefri.dk og brug deres online værktøjer!

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 05-02-04 18:06

Hejsa
Du kan også gå ind på www.spywarefri.dk under onlineværktøjer ligger panda, den kan du scanne din computer online med

Accepteret svar
Fra : 2243

Modtaget 110 point
Dato : 05-02-04 18:08

For det første må vi gå ud fra af du har antivirus installeret og opdateret, og har prøvet et par online scannere.

Måske lige værd at læse, inden man sætter himmel og hav i bevægelse.
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=22455
http://debat.computerworld.dk/thread.asp?Mode=View&threadID=9742

2243 // claus

Kommentar
Fra : patrickfridal

Dato : 05-02-04 18:45

Received: from ofir.dk (0x50c638d0.hrnxx5.adsl-dhcp.tele.dk [80.198.56.208])

fra ofir.dk???? så må de jo også have den ikke?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-02-04 20:25

Du (eller måske rettere virussen) har forsøgt at sprede sig via din adresse liste i dit mailprogram, men er blevet standset af mailserveren på pugs.dk, der automatisk har sendt en email tilbage til dig for at oplyse om at du har fået en virus! Har du været inde på spywarefri? Hvis ikke så det helt klart på tide!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-02-04 20:26

Du har selv fået virussen igennem email forøvrigt!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-02-04 21:35

Hvis du vil have et fedt gratis og overskueligt virusprogram skal du vælge Avg som kan hentes her http://www.uant.net/antivirus/avgguide.html mvhSune

Godkendelse af svar
Fra : judithmichella

Dato : 09-02-04 20:54

Tak for svaret 2243.

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 09-02-04 21:27

Velbekomme, jeg formoder så det ikke var virus, jeg har selv her på det sidste fået et par stykker med meddelelsen "Undelivered Mail Returned to Sender" og vedhæftet fil.
Hvis mail programmet viser indholdet af din mail når du bare markere denne, kan det tilrådes at slå dette fra, også ellers bruge sin sunde fornuft, aldrig åbne mails fra en afsender som du ikke kender, en anden god ide er hvis du modtager mails der er vedhæftet filer fra folk du kender, kunne det godt være en god ide, lige at høre om de skulle have sendt dig denne.

mvh.

2243 // claus