/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
forbruger loven???
Fra : burt28
Vist : 686 gange
100 point
Dato : 05-02-04 17:01

hej
min bror har været i en butik for at købe en kontorstol , han vælger en stol og de konstatere i butikken at de ikke har den hjemme i den filial , men har 2 liggende i en anden filial. hen kører ud og finder stolen i denne filial , de tager mod
betaling og går ud for at finde stolen , de kommer retur med en kasse hvor der er påført et minus på kassen. De åbner
i fællesskab kassen i butikken og konstatere at der mangler et hjul. når men det er så sådan at min bror vælger en stol der er lidt billigere men nu vil butikken så sende differencen over deres hovedkontor. min bror vil så ikke handle med dem overhovedet og bare have sine penge retur , det kan han da også godt siger de , altså om nogen dage. de skal sendes fra hovedkontoret ind på hans konto. det skal lige nævnes at han har betalt kontant i butikken.når men nu er spørgsmålet , har butikken ret til at holde hans penge uden at han kan få nogen vare - er det ikke omvendt tyveri???

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 05-02-04 17:10

Han skal udbetale pengene kontant, da han ikke kan levere varen.
Torben

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-02-04 17:10

Sjov historie.....
Hvor har han handlet.
Hvis varen har haft mangler inden han forlader butikken skal han selvfølgelig ikke betale (han har jo ikke købt noget)
Hvorfor har han betalt inden han har fået varen?

Kommentar
Fra : Tooncompany

Dato : 05-02-04 17:12

Jeg kan desværre ikke vurdere om det er tyveri eller ej. Personligt vil jeg nu kalde det tyveri - du kan ikek tage penge for en vare du ikke kan levere....

Men butikken fortjener da omtale pga af deres DÅRLIGE behandling af deres kunder, så du skulle tage og skrive navnet og adresse på de butikker der er tale om - om ikke andet så for at advare os andre.

Jørgen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-02-04 17:13

Det ville jo svare til at du købte varer for 398 kr. og betalte med en 500 kr. seddel og butikken så ikke ville give dig penge tilbage.
Nu kan du jo ikke mere afregne PÅ STEDET, men ellers havde jeg blot tilkaldt politiet. Det er olovlig omgang med andres midler.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-02-04 17:14

olovlig = ulovlig

Kommentar
Fra : Thorendal

Dato : 05-02-04 17:16

Det er ikke just tyveri, men de kan naturligvis ikke tilbageholde hans penge, når ikke han har fået en vare. Det er naturligvis hvis han ikke er blevet oplyst om, at de ikke tilbagebetaler pengene for køb i deres butik! Men da stolen er "købt" ubeset og forespørgslen har været på en fejlfri stol, er det i følge købeloven ikke lovligt, da sælger ikke kan levere den ønskede vare. De kan muligvis få oplysninger om navn, adresse og ligende i det tilfælde, de ønsker at kontakte ham.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 05-02-04 17:43

Lad os lige få navnet på butikken ? eller butikskæden ! Så alle andre er advaret mod dette ulovlige "bondefangeri".
/PG

Accepteret svar
Fra : bauchmann

Modtaget 110 point
Dato : 05-02-04 17:54

Din bror og andre kunder, er på den måde med til at financiere sælgers kassekredit. For hver af andres penge der står på hans konto, sparer han renter.

Kommentar
Fra : burt28

Dato : 05-02-04 20:43

tak for de mange svar..

han havde fundet sin kontor stol biva...

han har efter jeg havde lavet indlægget , ringet til politiet , men de vil ikke gøre noget ved sådanne sager ....

han har efterfølgende kontaktet deres hovedkontor for anden gang , hvor han efter længere tids samtale fik fortalt at han vil gå til ekstra bladet med denne specielle handleform biva kørte med. efter denne samtale kunne han straks køre
ned i sin biva og få sine egne 800,- tilbage...

jeg tror sku ikke han gider at handle der mere ...

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 05-02-04 20:46

Tak for oplysningen. Der skal jeg ikke handle mere.
Torben

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 05-02-04 21:27

svineri.. men hvad kan man forvente med sådanne reklamer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-02-04 23:19

Godt problemet er løst, men jeg ville nu alligevel give dem en hilsen med på vejen og ringe til f.eks. KONTANTEN.
De har ikke fortjent bedre. Det er sjovt at så snart de bliver truet med medier så er der ingen problemer.

Kommentar
Fra : dortedyg

Dato : 05-02-04 23:38

Skriv da til Kontant - de har jo allerede hængt Biva ud for at en noget usædvanlig prissætning i forbindelse med deres udsalg.

/Dorte

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 23-12-04 00:54

.. er det ikke på tide at lukke dit sprørgmål ?
/PG

Godkendelse af svar
Fra : burt28

Dato : 24-12-04 15:41

Tak for svaret bauchmann.