/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
RPC
Fra : turia
Vist : 496 gange
100 point
Dato : 05-02-04 15:35

Hej der skulle vil ikke være en som kan hjælpe mig,
min pc kommer med en meddelse hvergang jeg starter,
og den lyder sådan, NT AUTHORITY\system
Remote Procedure Call (RPC) slutter uventet.
det er hvad den kommer med og så genstarter den.
jeg køre XP, der har ikke været noget før det er noget der
ligepludselig kom, jeg har formateret den flere gange men lige meget hjælper det,
jeg håber der er en der kan hjælpe,
M.V.H. turia.

Kommentar
Fra : als

Dato : 05-02-04 15:37
Kommentar
Fra : catbody

Dato : 05-02-04 15:40

eller:
http://www.hcma.dk/blaster.htm Men det bedste er nok at gå via det link som als gav

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 05-02-04 17:02

Blaster-killer: http://www.virus112.dk/w32blasterremoval.exe
Derefter: Windows update

Kommentar
Fra : turia

Dato : 05-02-04 18:45

Hi alle tak for de svar i er kommet med, men der er ikke
nogle virus i pcen men den kommer stadig frem
med det den hele tiden har gjort nemlig NT AUTHORITY\system
Remote Procedure Call (RPC) slutter uventet,men går man ind i
Registreringseditor og kikker efter den kommer den frem som accountName
NT AUTHORITY\Networkservice.
M.V.H.
turia

Accepteret svar
Fra : ting27

Modtaget 100 point
Dato : 05-02-04 19:04

Ok. Gør således:
Klik på Start, og derefter gå ind i kontrolpanelet. Klik på ikonet administration, og derefter på tjenester. Find de 2 tjenester 'Remote Procedure Call (RPC). Højreklik på den første, og klik på fanebladet 'Log På'. Klik på 'deaktiver'
Når det er gjort gør du det samme med den anden tjeneste som hedder Locator til sidst. Højreklik, og vælg egenskaber. Vælg starttype 'Deaktiveret', og klik derefter på fanebladet 'Log på' Klik på deaktiver, og tryk ok. Kør med denne indstilling uden at genstarte computeren. Hvis det virker, så prøvat genstarte og se om det stadig virker.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 05-02-04 20:30

Det lyder altså stadig som Blaster. Står der ikke også noget med at RPC vil lukke ned om 60 sek.
Hvis der gør det er stensikker blaster.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 05-02-04 21:04

Jo. Det ER blaster. Jeg er 99,9% hvis jeg skal stole på de beskrivelser jeg har fået. Det kan måske være en ny variant.
turia> Er du på et lokat netværk??

Kommentar
Fra : turia

Dato : 08-02-04 13:08

Hej allesammen jeg siger tak for alle de svar i er kommet med,
og jeg gjore som ting27 sagde, jeg gik ind og fandt de de 2 tjenester 'Remote Procedure Call (RPC). og Locator
og da jeg havde gjort det så forsvandt det, men jeg takker jer allesammen,
M.V.H.
turia.

Godkendelse af svar
Fra : turia

Dato : 08-02-04 13:12

Tak for svaret ting27.
det så ud til at det virkede, så svaret udemærket.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 08-02-04 13:50

turia >>> prøv lige at kigge her: http://www.sei.cmu.edu/str/descriptions/rpc.html
Det er en beskrivelse af hvad og hvordan RPC virker.
Ved at de-aktivere tjenesten mister du nogle muligheder.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 08-02-04 17:11

tak for point :)