/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hjälp med familjen Arentsen
Fra : ribr
Vist : 438 gange
100 point
Dato : 05-02-04 15:29

Er der någon der kan känna till var på Internet jag kan hitta upplysningar om min släkt.
Jag vet min farfar hette Morten Fisher Arentsen, och att hans far hette troligtvis Nikolai Arentsen.
Jag er ny på släktforskning så alle upplysningar om Arentsen-släkten mottagas med stor tacksamhet.

Med vänlig hälsning
Kirsten Bröchner
Födt, Arentsen

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 05-02-04 15:55
Kommentar
Fra : senta

Dato : 05-02-04 16:01

Her er hvad jeg fandt angående en Nikolai Arentsen, om det er din ved jeg ikke?, du skriver heller ikke om din ane er fra Danmark ,Norge, eller Sverige, samtidig mangler der årstal for fødsel osv.
Her er de hit der fra FS.Du kan søge på denne adresse,
http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp
prøv at søge lidt og skriv så årstal så hjælper vi gerne her på Kandu, hvis vi kan.
Senta

Sources Searched
Matches were found only in the sources listed below. Click on a source to see more matches for that source.
• Ancestral File - 1
• IGI/Denmark - 18
• IGI/Germany - 1
• IGI/North America - 2
• IGI/Norway - over 22
• Pedigree Resource File - 2
• VRI/Denmark - 4
• VRI/Norway - 19

Individual Record FamilySearch™ Ancestral File v4.19
Nikolai Johan ARNTZEN (AFN: BMK4-VF) Pedigree
Sex: M Family

Event(s):
Birth: 13 Mar 1885
Alesund, More-Romsdal, Norway
Christening: 12 Apr 1885
Alesund, More-Romsdal, Norway
Death: 20 Feb 1922
Prince Rupert, Skeena, B.c.

Parents:
Marriage(s):
Spouse: Hilda Petrine GJEDNES (AFN: 25S2-3N) Family
Marriage: 18 Dec 1907
Alesund, More-Romsdal, Norway
Submitter(s): Details
About Ancestral File:
Ancestral File is a collection of genealogical information taken from Pedigree Charts and Family Group Records submitted to the Family History Department since 1978. The information has not been verified against any official records. Since the information in Ancestral File is contributed, it is the responsibility of those who use the file to verify its accuracy.

Please Note:
Names and address of submitters to Ancestral File and those who have a research interest are provided to help in the coordination of research. The use of this information for any other purpose, including commercial use, is strictly prohibited.

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 28 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : senta

Dato : 05-02-04 16:19

Du kan også spørge på denne adresse.
http://www.dis-danmark.dk/forum/list.php?f=1
Senta

Kommentar
Fra : ribr

Dato : 05-02-04 16:25

Stort tack till Guild och Senda för tipsen.
Jag kan komplettera min fråga med att mine anor er från Danmark.

MVH Kirsten

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 05-02-04 16:27

Et lille tip:

Vær opmærksom på at der kan være flere stavemåder i samme slægt, bl.a. har jeg set Arentsen familie der også har brugt Arendtsen og Ahrendtsen.

MVH
Varla

Kommentar
Fra : senta

Dato : 05-02-04 16:37

Hvad med et årstal ??
Hvor i Danmark mener du de kommer fra ????
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 05-02-04 16:41

Er det din Morten Fisher Arentsen?????
Senta

Husband
NIKOLAI GUMME ARENTSEN Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

Wife
JOHANNE KIRSTINE JORGENSEN Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

Children 1. MORTEN FISHER ARENTSEN Pedigree
Male

Birth:
Christening: 08 NOV 1877 Lumby Sogn, Odense, Denmark
Death:
Burial:

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 26 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : ribr

Dato : 05-02-04 16:53

Min farfars adress var Valby-Köbenhavn
han dog omk.1939-40 i olycksfall hos B oW

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 100 point
Dato : 05-02-04 17:13

Morten Fisher Arentsen kan være den MORTEN FISHER ARENTSEN født 08 NOV 1877 fra FS. hvornår er din farfar født
ca.???

Han har været ca.63 i 1940 stemmer det med din farfars alder ???
senta

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-02-04 18:09

http://www.ukendtebilleder.dk/
På denne side, under foto id fra 457 til 472 findes fotografier
fra et album tilhørende Svend Åge Arentzen.
Godtnok stavet med z.

Godkendelse af svar
Fra : ribr

Dato : 05-02-04 18:14

Tak for svaret senta.