/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
føj for en stank!! what to do?
Fra : lurlig
Vist : 496 gange
100 point
Dato : 04-02-04 23:39

jeg har fået en kat for et halvt år siden. han strinter en del, og har gjort det i et par måneder nu..Det er ret anstrengende..og meget andet, men han skal altså kastereres, og så skulle det jo meget gerne stoppe. jeg ville bare høre nogle erfaringer om det bla stopper helt med kattepis over alt, og hvordan jeg gør mit for at her er dejlig rent og lækker luft i huset? bliver mit hjem med garanti pisfrit?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-02-04 23:46

Der er mange ting der kan spille ind og du kan læse om nogle af dem her:
http://www.dyrepsykologen.dk/artikler/katten_er_urenlig.htm

Hovedside http://www.dyrepsykologen.dk/

Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 04-02-04 23:55

Der er ingen garanti for at din kat holder op med at strinte fordi han bliver kastreret.
både vores egen dejlige hankat og også hunkatten strinter engang imellem.
Det er en del af kattens natur at ville markere et territorium som deres.
Hunkatten gør det kun, når hun er i haven og hankatten har lært at lade være ved at vi skælder ham ud hver gang han gør klar til et strint. - Held og lykke!

Kommentar
Fra : KSGP

Dato : 05-02-04 00:24

Normalt får man hankatte kastereret før de begynder at strinte for ellers er der ingen garanti for at det holder op. Dog vil det meste af lugten forsvinde, men det er jo stadigvæk generende.
Men jo længere du venter - jo mindre chance er der for at det hjælper.

KSGP

Kommentar
Fra : sirpitt

Dato : 05-02-04 00:38

hej lurlig..fedt nok nu er jeg her.jeg ved ik hvad vi skal gøre med prince men nogde skal der gøres for han stå og pisser lige nu...jeg skal nok tøre op efter ham`S`.vi ses

sirpitt.

Accepteret svar
Fra : henningborchert

Modtaget 100 point
Dato : 05-02-04 07:42

Hejsa

Jeg føler med dig, har selv været i den situation en gang. Normalt ( faktisk i over 95% af alle tilfælde ) vil en hankat holde op med at strinte overalt når han bliver kastreret. Det er dog ikke nok til at fjerne lugten, da hans urin stadig kan lugte fælt, og netop lugten i sig selv kan være et incitament til at han lige skal.

Da vi havde sådan en kat, fik vi anbefalet at bruger Litterperls som kattegrus. Det er et syntetisk produkt, nærmest udseende som små plastickugler. Der er afgjoft ingen lugt fra kattebakken, og vi fik løst vort lille problem.

Du skal dog være opmærksom på at hvis du har potteplanter stående, så han kan komme til dem, så skal du komme nogen store strandsten oven på jorden, så han ikke lige bliver fristet til at lægge sin hilsen der.

Held og lykke med det.

Henning

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-02-04 09:14

Jeg har haft og har stadig en masse katte Når de er startet på strinteri altså hannerne og bliver taget i det har vi da bare taget dem i nakken hen med næsen i nærheden (så de er klar over hvad det drejer sig om )skæld ud og så ud af døren. Det har sku altid hjulpet.men har men en lille lejlighed eller hus med mange andre katte i nærheden kan det tit være problematisk at skabe sit eget revir uden at skulle kæmpe for det og så er det jo lidt lettere at afmærke indendørs *ss*det kan da hjælpe at afmonterer deres sexuallyst men det er ikke sikkert Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-02-04 09:17

Katte er utroligt vilde med lugten af klorin (underligt nok) såe hvis man smider et par dråber i bakken er de meget vilde med at strinte der

Kommentar
Fra : deleur

Dato : 05-02-04 12:51

-Uanset hvad, er der næsten ikke oget at gøre, når først din hankat er blevet fertil.
Mit råd vil være, at du hurtigst muligt får ham kastreret - hvis han da ikke skal bruges til avl. Jeg har selv en avlshan, og sådan en er ikke nemme "at holde". Det jeg gør er, at give ham p-pille hver anden dag, når pigemisserne ikke er i løb. Det er nemlig kun når han kan lugte dame-misser det er allerværst. Og, da foråret jo er højsæson for katteparringer/yngletider, vil jeg anbefale dig at skride hurtigt ind. Brug iøvrigt en god kattegrus der klumper hos dyrehandleren, og fjerne klumperne efterhånden som de dukker op. Katten kan jo ikke gøre for den er født som dreng vel? *G*Og jeg synes ikke du skal bruge alt muligt stads at sprøjte efter med. Det forværrer bare den samlede stank. Men gør grundigt rent de steder han har været - før du vælger din løsning på problemet.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-02-04 14:39

hallo er du der ??? Mvh Sune

Kommentar
Fra : deleur

Dato : 09-02-04 17:38

Er det mig du mener sune ???
hilsen deleur

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-02-04 17:53

Nej det er sku da kreatoren af dette spørgsmål Mvh sune

Kommentar
Fra : deleur

Dato : 09-02-04 17:54

ok ok...

Kommentar
Fra : lurlig

Dato : 11-02-04 21:59

ja det hænder at man har lidt travlt i sin hverdag, men her er jeg og har osse set alle de fede svar.jeg siger rigtig mange tak. mon ikke at jeg finder ud af det nu så! jeg ved bare ærlig talt ikke hvem der ska ha point jo, men det må jeg jo lige finde ud af .

Godkendelse af svar
Fra : lurlig

Dato : 14-02-04 22:18

Tak for svaret henningborchert. jeg er glad for at du siger 95% sikkert. det var det jeg havde brug for at høre, og så syntes jeg samtidig der har været nogen gode fif fra allesammen...