/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Dyrkning af kikærter
Fra : KSGP
Vist : 2652 gange
100 point
Dato : 04-02-04 21:15

Hejsa.

Jeg har i et svensk havekatalog set at man kan købe kikærter til dyrkning i egen have - og så tænkte jeg på : Er der mon nogen herinde der har prøvet det ? Gav de noget ordentligt udbytte ? Og hvad er den bedste placering mht sol, læ m.v.

KSGP

Accepteret svar
Fra : LA5

Modtaget 110 point
Dato : 04-02-04 22:57

Ja, jeg har prøvet at "dyrke" kikærter. Dog ikke med noget særligt godt resultat.
Jeg havde lagt nogle tørrede kikærter til spiring, for at prøve at spise spirene, det skulle være meget sundt.
De smagte imidlertid ikke specielt godt, så de fik lov at ligge lidt for længe.
Og pludselig havde spirerne fået blade på... så jeg tænlte at jeg lige så godt kunne prøve at plante dem i potte i haven.
Jeg passede og plejede, men resultatet blev bare nogle lang tynde stængler med små blade på. Ikke særlig kønt at se på, så jeg opgav projektet.
Planterne fik masser af sol, for det regnede jeg med var det de var vandt til der hvor de kommer fra?

LA5

Kommentar
Fra : LA5

Dato : 04-02-04 22:57

Ja, jeg har prøvet at "dyrke" kikærter. Dog ikke med noget særligt godt resultat.
Jeg havde lagt nogle tørrede kikærter til spiring, for at prøve at spise spirene, det skulle være meget sundt.
De smagte imidlertid ikke specielt godt, så de fik lov at ligge lidt for længe.
Og pludselig havde spirerne fået blade på... så jeg tænlte at jeg lige så godt kunne prøve at plante dem i potte i haven.
Jeg passede og plejede, men resultatet blev bare nogle lang tynde stængler med små blade på. Ikke særlig kønt at se på, så jeg opgav projektet.
Planterne fik masser af sol, for det regnede jeg med var det de var vandt til der hvor de kommer fra?

LA5

Kommentar
Fra : LA5

Dato : 04-02-04 23:00

Nå, så interessant var det jo heller ikke... at det lige frem skulle på 2 x....

Godkendelse af svar
Fra : KSGP

Dato : 15-02-04 13:16

Tak for svaret LA5.