/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
advarsels-lampe
Fra : mcpedro
Vist : 2601 gange
200 point
Dato : 04-02-04 20:48

Når jeg drejer skarpt til venstre lyser en rød advarselslampe. Hvorfor det?. Det drejer sig om en suzuki swift 1,3 `92
Jeg har lige skiftet olie+filter.
Håber at en eller anden kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-02-04 20:51

Der er mange advarselslamper i moderne biler så du må specificere det nærmere.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-02-04 20:52

Kontroller oliestanden.
Emesen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-02-04 20:52

Har du fyldt den rigtige mængde i ?
Kig lige på oliepinden.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 04-02-04 20:58

tjek også bremsevæske..

Junior

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 04-02-04 20:59

Tag instruktionsbogen - der skulle gerne være en oversigt over hvad de forskellige advarselslamper betyder! Det kunne nok præcisere problemet lidt!
Hvis det er håndbremse-lampen der lyser, så skal der nok efterfyldes bremsevæske! Oplevede det i hvert fald i min Nissan Micra. (Det begyndt at være hver gang jeg drejede ud af rundkørsler, eller skarpt til højre!)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-02-04 21:08

Måske vil bilen bare advare mod en venstreorientering.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-02-04 21:14

Det ku evt også være servoen der mangler vædske mvh sune

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 04-02-04 21:22

Der er ikke lampe for hydraulikolie til servoen (hvis der er servo ) på en Swift, men det kan være indikatoren for vand på køleren nivou kontakten sidder i ekspantionsbeholderen så der skal ikke mangle ret meget vand før advarselslampen lyser.

mvh Per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 04-02-04 21:22

Der er ikke lampe for hydraulikolie til servoen (hvis der er servo ) på en Swift, men det kan være indikatoren for vand på køleren nivou kontakten sidder i ekspantionsbeholderen så der skal ikke mangle ret meget vand før advarselslampen lyser.

mvh Per

Kommentar
Fra : geu

Dato : 04-02-04 22:44

Det er din lampe for bremsevæske, den gør det nok også hvis du bremser hårdt op. Det kan skyldes dine bremser er ved at være slidt op og væskestanden der for er lav.

Kommentar
Fra : mcpedro

Dato : 14-02-04 13:21

Der er både olie og vand nok på.Der er ikke servo på så det er det heller ikke.
ang. lampen så er det et udråbstegn som dette (!) der er bare en ring om.
Hvor tjekker jeg bremsevæsken!..

Kommentar
Fra : geu

Dato : 15-02-04 02:16

Det gør du i beholderen oppe i venste hjørne af motor rummet... set i køreselretning. Men det er der hvor din bremesforstærker sider, og kan du nu ikke finde den SKAL du køre på værksted. For det er den lampe for lav væskestand i bremesvæske.

Kommentar
Fra : RasmusDS

Dato : 22-03-04 11:09

Min gamle Fiat Tempra har det samme problem.
Jeg fik at vide, at det skyldtes, at olien ved (meget) hurtige sving blev presset væk fra pumpen, hvorved der kortvarigt mangler smøring til motoren. Det er såmænd ikke noget, der sker noget ved, medmindre man ligefrem går i kredsløb...

Rasmus

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-03-04 11:31

Det er ikke en olielampe. Bremsevæske eller håndbremse er mest sandsynligt og det kan da godt være at bremsevæsken er en smule lav og det derfor kun er ved sving lampen lyser, men mon ikke mcpedro har fået tjekket væsken og at han bare har glemt at lukke spørgsmålet, som han kan gøre ved at acceptere Geu's kommentar som svar i højre side over Geu's indlæg.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 22-03-04 11:37

Det kan jo være bilen er knust mod et træ da han ikke fik set efter bremsevæsken.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-03-04 11:44

Geu>> Det må vida ikke håbe, men det er da også lidt letsindigt bare at spørge her om en advarselslampe. Det kunne jo være for sent når han ikke ved hvad det er.
Nå, det er nok det sædvanlige folk hjælper, men ingen tak for hjælpen, og som du kan se er jeg ikke i tvivl om, at du har ret. Mine 15 år som automek. har da lært mig lidt

Annuller spørgsmålet
Fra : mcpedro

Dato : 21-10-06 10:58

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål