/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Problemer med Java
Fra : zxcvbnm1
Vist : 424 gange
70 point
Dato : 04-02-04 20:37

Efter at have fået løst mine problemer med "snavs" på maskinen (godt hjulpet af brugere og superbrugere af kandu.dk) har jeg et andet problem. Jeg har installeret firewall, spywareguard, antivirus etc., og det har formentlig bevirket, at jeg nu ikke længere kan se sider med Java-scripts på. Det er blandt andet danskenetbank.dk, der er problemer med.
Jeg vil gerne opretholde et rimeligt sikkerhedsnivaeu men samtidig kunne se sider med Java-scripts. Hva´ gør jeg?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-02-04 20:42

Se på dine indstillinger, om din browser understøtter JAVA Scripts?
Om nødvendigt må du hente det lille program, som du evt. er kommet til at mangle, der sørger for at vise JAVA Scripts igen.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-02-04 20:45

Hejsa

hent Microsoft VM
her http://www.danskebank.dk/Link/Msjavwu/$file/Msjavx86.exe

eller her
http://www.danskebank.dk/indstillinger
klik på Tekniske instillinger >> i det pop up vindue der kommer
klikker du på "brug af java i netbank" >> skroll ned til download microsoft VM

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 04-02-04 20:53

Til dk: Jeg har forsøgt begge muligheder
Til severino: Jeg tror, at min browser understøtter Java-scripts, men ved ikke helt, hvordan jeg checker det.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-02-04 20:59

hmm

Internet Explorer version 5.x og 6.0

For at sikre, at Danske Netbank kan køre optimalt med din browser, anbefales nedenstående opsætning.

Klik på "Start"-knappen og vælg "Indstillinger" og "Dit kontrolpanel".
Åbn "Internetindstillinger".
Vælg fanebladet "Generelt".
I sektionen "Midlertidige Internetfiler" klikkes på knappen "Indstillinger".
I sektionen "Kontroller, om der er nye versioner af tidligere gemte sider" sættes en markering ved "Automatisk".

Vælg fanebladet "Sikkerhed".
Tryk på ikonet "Websteder, du har tillid til" (Trusted sites). Tryk på knappen "Standardniveau" og sæt sikkerhedsniveauet til lav.
Tryk på knappen "Websteder". Fjern markeringen ved "Kræv servergodkendelse (https:) for alle websteder i denne zone".
Tilføj adressen (uden anførselstegn): "*.danskebank.dk".
Sæt markeringen tilbage ved "Kræv servergodkendelse (https:) for alle websteder i denne zone".
Tryk "Anvend" og "OK" og luk vinduet.

I Internet Explorer 6 aktiverer du derudover cookies således:
Vælg fanebladet "Beskyttelse af private oplysninger" (Privacy).
Tryk på knappen "Rediger" (Edit) og tilføj vores side: "danskebank.dk".
Tryk på knappen "Tillad" (Allow).
Tryk "OK" og luk vinduet.
OBS! Hvis du har tilmeldt afstemningsfunktionen, skal du være opmærksom på, at en generel sletning af cookies også sletter den cookie, der gemmer på tilmeldingen til afstemning. Du bør derfor tage en sikkerhedskopi af dine off-line kontobevægelser, inden du sletter dine cookies.

Kilde
Den Danske Bank
http://www.danskebank.dk/indstillinger

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 04-02-04 21:20

Dette er prøvet - stadig uden held. Kan det evt. være min firewall, der blokere for jS

Kommentar
Fra : alka

Dato : 04-02-04 22:50

Hej: zxcvbnm1. Jeg havde også problemer med netbank. Der var firewall (Ad-aware)der var problemet. Selv om jeg havde skrevet, at den adr. måtte få adgang. Jeg fjernede denne firewall. (Har norton nu). Skal jeg ind på sampension (hvor jeg har min pension), skal jeg slå firewall fra, derfor kommer jeg aldrig derind.

Hej fra alka

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-02-04 22:54

klik dig igen her http://www.danskebank.dk/indstillinger
klik på "tjek din pc"
her kan du se om bla. din java er installeret korrekt

du skal også huske at klikke "JA" til det java script (aplet) som kommer frem..

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 04-02-04 23:17

Hej dk: min java er installeret korrekt. Jeg testede også vis java-konsol, og der dukkede ganske rigtig også et nyt vindue op. Jeg har efterfølgende fundet ud af, at det ikke kun er netbank, der driller. På www.sas-skyt.dk er der fx noget java øverst på forsiden som jeg tidligere har kunnet se. Det kan jeg heller ikke nu. Tilsvarende på http://hjem.get2net.dk/andreas_demuth er der lavet noget java - blandt andet nogle billeder, der skifter automatisk. Det kan jeg heller ikke se.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-02-04 08:57

undeligt......

prøv at gendanne standard instillinger for Exlorer..
her klik på Funktioner >> internet instillinger >> avanceret >> "Gendan standarder"
har du været inde under "indhold" og aktiveret nogle filtre ??

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 05-02-04 19:06

Er nu også prøvet - desværre uden held. Jeg har ikke (mig bekendt) aktiveret nogle filtre.
Jeg har også afinstalleret min firewall og de spyware-programmer, jeg tidligere har installeret. Heller ikke det hjælper.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-02-04 20:06

Hvilken Windows version bruger du ?? win98/XP/2000 ??

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 05-02-04 22:28

Win 98 SE

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-02-04 23:45

prøv følge denne guide nøje http://www.tastselv.toldskat.dk/person/infob.htm

har du hentet opdateringer fra windows update ?

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 05-02-04 23:54

Jeg har installeret den seneste udgave af IE 6.0 SP1.
Jeg prøver guiden...

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 05-02-04 23:56

Guiden afprøvet - intet resultat

Accepteret svar
Fra : Martin_c

Modtaget 70 point
Dato : 08-02-04 18:52

Hej!!

Hvis du vil have en JAVA læser så du kan se java filer. Kan du sende en mail til mig på oggo33@get2net.dk
Så skal jeg give dig en adr. du kan hente den fra.

Hilsen Martin

Godkendelse af svar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 08-02-04 22:04

Tak for svaret Martin_c.