/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
"tæller" til adsl
Fra : madmikk
Vist : 649 gange
200 point
Dato : 06-05-01 22:03

Kender nogen til et program, hvor man kan se download / upload mængden, ligesom windows har, når man bruger alm modem??

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-05-01 21:34

"madmikk" <madmikk.news@kandu.dk> wrote in message
news:H2iJ6.10875$T22.933108@news010.worldonline.dk...
> Kender nogen til et program, hvor man kan se download / upload mængden,
ligesom windows har, når man bruger alm modem??

DU-Meter og/eller MRTG ville være et godt bud..

/Dennis

Accepteret svar
Fra : Knudsen

Modtaget 210 point
Dato : 06-05-01 23:35

Du kan under win2k faktisk godt slå en tæller til, kig inde under LAN-settings. Der skal du slå "display when connected" til. Om du så bruger win2k kan jeg jo ikke sige.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-05-01 22:47

"madmikk" <madmikk.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:H2iJ6.10875$T22.933108@news010.worldonline.dk...
> Kender nogen til et program, hvor man kan se download / upload
> mængden, ligesom windows har, når man bruger alm modem??

Jeg bruger STG SNMP TrafficGrapher (http://leonidvm.chat.ru/).
Let at sætte op og konfigurere.
Med det kan jeg se den aktuelle belastning af linien. Hvis det er statistik
over længere tid du er ude efter, så er det MRTG (Se link på samme side) du
skal bruge.

Jens

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-05-01 23:06

> > Kender nogen til et program, hvor man kan se download / upload
> > mængden, ligesom windows har, når man bruger alm modem??
Hej
Jeg bruger DU meter Det kan vise en graf over aktuel net hastighed og lave
en statestik over hvormeget tratik der har været på linien up og down stream
Du kan hente en 30 version her
http://www.hageltech.com/download/dumtr22.exe

Hilsen
Butch
PS. du kunne jo prøve denne kode for at registrere programmet. Det kunne
være den virkede
D2-456-89012345-DA5ECE23

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-05-01 07:45

"Butch" <n.n@image.dk> skrev i en meddelelse
news:3XjJ6.11008$T22.961762@news010.worldonline.dk...
> Jeg bruger DU meter Det kan vise en graf over aktuel net hastighed og
lave
> en statestik over hvormeget tratik der har været på linien up og down
stream
> Hilsen
> Butch
> PS. du kunne jo prøve denne kode for at registrere programmet. Det
kunne
> være den virkede
> D2-456-89012345-DA5ECE23

Hagel Technologies bliver sikkert glade for at du slynger et
registerings nummer ud.

--
Kim Greve

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-05-01 11:34

"Kim Greve" <i_dont_want@private.emails> skrev i en meddelelse
news:9d5g90$9p$1@news.inet.tele.dk...
> "Butch" <n.n@image.dk> skrev i en meddelelse
> news:3XjJ6.11008$T22.961762@news010.worldonline.dk...

>
> Hagel Technologies bliver sikkert glade for at du slynger et
> registerings nummer ud.
> --
> Kim Greve
>

Nu er sådan nogle jo ikke ligefrem vanvittig svære at få fat i hvis man
søger på nettet.

edm..

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-05-01 13:00

"Butch" <n.n@image.dk> wrote in message
news:3XjJ6.11008$T22.961762@news010.worldonline.dk...

> Hej
> Jeg bruger DU meter Det kan vise en graf over aktuel net hastighed og lave
> en statestik over hvormeget tratik der har været på linien up og down
stream
> Du kan hente en 30 version her
> http://www.hageltech.com/download/dumtr22.exe

Jeg har lige hentet det og det virker jo ;)

Men.. hvor mange resourcer/kræfter tar den fra ens system ?

Er det minimalt eller ?

--
izy
izy@city.dk

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 07-05-01 18:17

Prøv at se her:

http://download.cnet.com/downloads/1,10150,0-10000-103-0-1-7,00.html?tag=srch&qt=Monitor+bandwidth&cn=&ca=10000

En liste over programmer ligesom "DU meter". Har også brugt Du meter før - det er lidt sjovt at kunne følge med i brugen af sin båndbrede.

Godkendelse af svar
Fra : madmikk

Dato : 07-05-01 18:47

Jeg takker for de mange henvendelser, jeg fik.
Det er dejligt at have fundet et seriøst sted med hurtig og konkrete svar på ens IT problemer.
Jeg burde jo nok have skrevet hvilken win ver. jeg har.....(WIN98 SE)

Tak igen

madmikk

Kommentar
Fra : madmikk

Dato : 07-05-01 18:47

Jeg takker for de mange henvendelser, jeg fik.
Det er dejligt at have fundet et seriøst sted med hurtig og konkrete svar på ens IT problemer.
Jeg burde jo nok have skrevet hvilken win ver. jeg har.....(WIN98 SE)

Tak igen

madmikk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-05-01 18:58

"izy" <izy@city.dk> skrev i en meddelelse
news:9d62o6$2ltk$1@news.cybercity.dk...
>
[klip]
>
> Jeg har lige hentet det og det virker jo ;)
>
> Men.. hvor mange resourcer/kræfter tar den fra ens system ?
>
> Er det minimalt eller ?
>

Jeg bruger et lille program som hedder RAM Idle og når jeg lukker DU-meter
ned, så får jeg ca. 1 Mb ram yderligere til rådighed, så det er minimalt.

Edm...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-05-01 12:03

Derfor er der stadigvæk ingen grund til at sprede warez med videre i denne
gruppe.

--* Edmundo *-- <edmundo@!nospam!sol.dk> wrote in message
news:9d5tlt$eaj$1@news.inet.tele.dk...
>
> "Kim Greve" <i_dont_want@private.emails> skrev i en meddelelse
> news:9d5g90$9p$1@news.inet.tele.dk...
> > "Butch" <n.n@image.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3XjJ6.11008$T22.961762@news010.worldonline.dk...
>
> >
> > Hagel Technologies bliver sikkert glade for at du slynger et
> > registerings nummer ud.
> > --
> > Kim Greve
> >
>
> Nu er sådan nogle jo ikke ligefrem vanvittig svære at få fat i hvis man
> søger på nettet.
>
> edm..
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-05-01 22:33

> Jeg har lige hentet det og det virker jo ;)
>
> Men.. hvor mange resourcer/kræfter tar den fra ens system ?
>
> Er det minimalt eller ?
Hej
Prøv at kikke her
http://www.iarsn.com/index.html#/download.html
der ligger et lille program ved navn taskinfo det giver dig et MEGET
detaljeret overblik over hvad som kører på din maskine samt hvor meget
"juice" det trækker både cpu tid og ram.
Hilsen
Butch
ps: Hvis du skal bruge en kode så prøv at skrive Pia K er et svin det kunne
jo være det virkede.