/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sletning Af Windows?
Fra : gangster50
Vist : 408 gange
100 point
Dato : 04-02-04 19:32

Hvordan sletter jeg windows? jeg er nemlig blevet angrebet på det groveste af viruser...! jeg har startet i fejlsikret tilstand og brændt det vigtigste over på cd'er, 6 cd'er alá 700 mb.

jeg har engang slettet windows, men kan ikke huske hvordan.. jeg ved at jeg skal boote fra CD-Rom drevet når jeg har slettet windows!

men hvordan sletter jeg windows?

Kommentar
Fra : Tooncompany

Dato : 04-02-04 19:34

Format c: /u

Den letteste og hurtigste vej.......og du har vel backup af dine data

Accepteret svar
Fra : catbody

Modtaget 110 point
Dato : 04-02-04 19:38

vejledning her:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm se under installering/repair/formatering

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-02-04 19:42

Jeg vil nu foreslå at boote op på en startdiskette for Win98 og så køre en FDISK (se vedh link om brug af FDISK). Ved at format c: /u (unconditioned) sletter du ikke vira... måske ikke engang med FDISK, kør en online scan fra http://www.spywarefri.dk og se om det ikke hjælper, før du sletter hele din HD

Vejl. i FDISK http://www.wintip.dk/guides/fdisk/

Søren

Kommentar
Fra : als

Dato : 04-02-04 19:54

Jeg tror nu ikke der er grund til at formatere. Som CLAN også siger så kør onlinescannerne fra Spywarefri, først den for spyware, derefter Panda og slut af med Housecall. Derefter stiller du spørgsmålet her www.spywareri.dk/forum hvor du så får en ekstra rensning for spyware, hijackere, virus og trojaner, så kører din pc fint igen i den kommende weekend. NB! Ingen points til mig da CLAN først kom med den henvisning.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-02-04 19:55

Det er vel ikke en recovery CD du har.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 04-02-04 20:03

Clan hvis du manipulere Hd'en med format eller bedre med Fdisk så kan jeg garantere dig for at du har fået alle potentielle farer udryddet.
OW

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 04-02-04 20:18

jeg har Windows XP Home, det er en Dell pcjeg har

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-02-04 20:23

Så er det vel også en recovery CD
eller er det en XP som du kan boote med.
I begge tilfælde kan du bruge Catbody's link og følge det.
Emesen.

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 04-02-04 20:25

så prøver jeg det!

Kommentar
Fra : FrostEyes

Dato : 05-02-04 01:15

Til oldwiking, som skrev "Clan hvis du manipulere Hd'en med format eller bedre med Fdisk så kan jeg garantere dig for at du har fået alle potentielle farer udryddet."

Det kommer an på hvad det er for virus. En BIOS virus som er noget af det mest trælse, sletter du ikke ved at manipulere din HD. Hvis du skal være 100 % sikker, så skal man ”gen brænde” sin BIOS, og fjerne alle sine HD partioner, og så starte derfra.

Er kun nødvendig hvis det er noget så slemt som en BIOS virus, hvilket der ikke er tale om her, siden han kan starte i fejlsikret tilstand

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 05-02-04 05:58

Ikke enig, idet øjeblik du har nulstillet din FAT successiv din partitions (fdisk) er din tilknytning til bitstrukturer på harddisken absolut nul. Bevares dine virus bit assemblies på harddisken er stadigvæk identificerbare men er ikke selv istand til at reetablere sig men er som alt andet blevet en betydningsløs bitslamasse.
mvh OW

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-02-04 08:45

'det var dog utroligt...
Gangster50 -> Jeg håber du har fået has på skidtet ved en on-line scan fra http://www.spywarefri.dk (som als beskriver det). Nu ved jeg jo ikke hvilken vira, der har inficeret dig, men der er i 9 ud af 10 tilfælde er der absolut ingen grund til at springe i panik og formatere hele skidtet... om man så vælger "FORMAT C: /U" eller man vælger "FDISK". Jeg er så tilhænger af FDISK da den sletter alt med 100% garanti - og ja jeg ved det godt... men så kræver det lidt mere udstyr, end det vi "normale" danskere sidder bag ved.
Ellers er http://www.wintip.dk/ og tidligere nævnte link til "how to do FDISK" en rigtig god hjemmeside.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-02-04 08:47

Nå nu vrøvler jeg lidt, men du/I fatter nok hvad jeg mener med de 9 ud af 10

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 05-02-04 09:39

jeg kan ikke tage den online scanning... da min computer lukker ned hver gang jeg har netværksstikket i... derfor starter jeg op i fejlsikret tilstand, og brænder alt mit data over på cd'er... derfor vil jeg slette windows helt.. og så installere det igen... kan i forstå det`?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-02-04 09:59

Nej 'det forstår jeg ikke, for hvis det er virus som skyldes dit problem (nævner du jo i indledningen), ja så brænder du også virussen med over - det ligger bare helt fast, og der er intet du kan gøre ved det.
Hvilken virus er du angrebet af?? Når vi ved det, ja så kan den sikkert kvæles.
Har du mulighed for at komme på nettet via anden PC?? Det må du jo ha' siden du kan skrive her på Kandu
Du kan også selv finde en "kur" på http://www.pandasoftware.com/virus_info/encyclopedia/ når du kender den virus som har "nakket" dig.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-02-04 10:01

NB: Har du ikke en virusscanner/anti virus program?? Ellers kan du finde en gratis en på samtlige data blades CD, men du skal ind og registrere via nettet på de fleste... lidt af en ond cirkel, da du jo ikke kan komme på nettet.

Kommentar
Fra : als

Dato : 05-02-04 12:43

Hvis du ikke kører NTFS men Fat32 så kan du få en til at downloade F-Prot. Fylder kun 2 disketter og køres fra dos. Se her: http://www.avirus.dk/

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 06-02-04 17:26

jeg kan ikke komme på internettet... jeg brænder cd'er i fejlsikret tlstand hvor virusen ikke kan angribe... mit anitvirus er blevet ødelagt af virusen

Kommentar
Fra : als

Dato : 06-02-04 23:16

Hej gangster50. Jeg ved godt du ikke kan komme på internettet, men du har vel en kammerat eller familie som kan downloade de to disketter til dig.

Godkendelse af svar
Fra : gangster50

Dato : 07-02-04 14:12

Tak for svaret catbody. jeg kan stadig ikke komme på nettet.. jeg har sådan et stofanet noget, og det står og blinker men jeg kan stadig ikke komme på nettet... og min Plug & Play skærm er der ikke.... underligt.. opretter lige et nyt spørgsmål om det...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-02-04 14:14

gangster... prøv at slukke for din ADSL Router fra Stofa, lad det være strømløst i ca. 10 min. og prøv så igen. Ellers ring til Stofa.