/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Tun hjælp til Adly Pista
Fra : Strellev
Vist : 593 gange
20 point
Dato : 04-02-04 19:11

Hey

Jeg har en Scooter ved navn Adly Pista fra 1998 og jeg vil gerne vide hvilke dele jeg kan skifte for at få den til at kører ca 80 til 100 km/t og samtidigt ha en hurtig optræk???

På Forhånd Tak

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 04-02-04 21:38

Hej.
Har du fjernet plomberne i første omgang?
Ellers kan du starte med en større cylinder. Derefter en større udstødning og en anden variator. Se så hvor hurtigt den kommer til at køre.
Når du monterer en større cylinder, kan du købe en større karburator, eller i det mindste omdyse den gamle til nogle numre større, så der kommer mere benzin til cylinderen, ellers kan stemplet sætte sig.
Hvis det ikke er nok kan du købe en anden gearing, men så skal du også overveje om du vil/kan skifte krumtap.
Den originale holder nok ikke særligt længe med de høje omdrejninger

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : Strellev

Dato : 04-02-04 21:53

Plomberne er væk men hvilken cylinder passer? kan man bare sætte en hvilken som helst på?

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 05-02-04 00:00

Nej. Det kan man ikke.
Man kan vist vælge mellem alm. og vandkølede cylindre.
Er din scooter vandkølet?

Jeg har prøvet at finde en Adly Pista på nettet, men jeg kan ikke finde nogle forhandlere der handler med tun-dele til lige netop Adly Pista. Der er andre Adly´er, men ingen Pista.
Adly Pista, er det den samme som Adly jet 50?

Prøv evt. at kontakte http://www.stc-tuning.dk/
E-mail: stc@it.dk
Telefon: 40963400--
Fax: 54957709

Spørg dem om Pista er det samme som jet 50, for så kan du købe delene der. Ellers kan jeg ringe til dem

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-02-04 18:57

Har du fundet ud af det?
For det er vist tid til at lukke.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 06-05-04 18:22

Har du fundet ud af det?
For det er vist tid til at lukke!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Rockstar26

Dato : 03-05-05 10:22

Jeg har også lige købt en Adly Pista.... er der ikke noget med at cylindere fra nogle Yamaha'er paaser på ?

nogen der ved det

Mvh Rockstar