/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Lerkugler?
Fra : greg
Vist : 1546 gange
40 point
Dato : 08-04-02 12:40

Hej Gruppe!
Jeg har efterhånden en del planter i mit 128 ltr, som jeg selvfølgelig gerne vil give gode vækstbetingelser. Jeg har hørt noget om lerkugler, men hvilket ler skal man bruge? Kan man bare bruge det ler fra haven, eller skal man købe "juledekorationsler"
Hvor mange kugler og hvor store skal de være?
Har det noget effekt?

Hvad med det flydende plantegødning fra Tropica, det hedder vidst "master grow" er det noget værd?

På forhånd tak
Frank Gregersen

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 08-04-02 16:06
Accepteret svar
Fra : redtop

Modtaget 40 point
Dato : 09-04-02 04:25

det flydene plantegødning er udmærket, hvis du ikke har for tit vandskift. Det bedste er dog pillerne som du putter under planterne ca. 1 gang om måndene. en pille kan deles i 4 det er nok da de er lidt dyre, og planterne gror meget og er flot grønne. du kan bruge kanin eller marsvin lort i tøret form hvis du kan få fat i det og det er jo gratis, det lyder nok lidt sjovt men det er lige så godt som pillerne. husk at når du sætter planterne i klip det yderst at roden af så de virklig kan tage næring til sig. det med ler har jeg godt hørt men ved ikke noget om det.

redtop

Kommentar
Fra : HelleS

Dato : 09-04-02 13:28

Hej Frank

Prøv at kigge på denne artikel:

http://www.akvariet.dk/artikler/hjemmelavet_bundlagsgodning.htm

HelleS