/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Cikane via sms over Internettet
Fra : DKSH
Vist : 350 gange
20 point
Dato : 03-02-04 20:48

Hej!
Jeg modtager nogle grimme ting via sms! Hvad kan jeg gøre??
Kan få af vide hvem det er? eller skal det anmeldes til politiet??

I den sidste besked stod der +48693656524 som afsender!
Er den sendt via internettet eller udlandet??

søren

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 03-02-04 20:54

hvis det er det samme nr som afsender hver gang kan du jo gå ind og blokere alle opkald fra det nr.
jeg tror ikke politiet har resurser til at gøre noget ved det.. det er jo også let at gå ind og købe et taletidskort med tlf nr for 100 kr og så starte med at chikanere alle dem man ikke kan li.. det er der ingen der kan forhindre..

junior

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 30 point
Dato : 03-02-04 21:41

Under alle omstændigheder er beskederne sendt fra en telefon registreret i udlandet, i dette tilfælde Polen

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 03-02-04 23:26

Gå til det Polske Politi med afskrifter af beskederne...

Jeg tror de tager dårlig omtale i udlandet ganske alvorligt...

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 03-02-04 23:49

>>>>>h_blunck

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 04-02-04 05:19

Du skal gå til din nærmeste politistation, der har lige været en større sag i pressen, som de tog alvorlig, da der også var dødstrusler med. Slet ikke beskederne, men gem dem så politiet kan se dem. Det hele kommer nok an på hvor "grimme" truslerne er, men det
er da værd at prøve.
MVH maya held og lykke

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 04-02-04 05:53

Maya >> Lige præcis...

Mordex >> Man skal nogle gange holde øje med Pressen...

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 04-02-04 13:31

>>h_blunck
Nu ved jeg ikke hvad det er for en sag der har været i pressen, og om det er det polske politi du mener, men uanset hvad de skriver eller siger om det polske politi, så ved jeg hvordan de arbejder, og hvordan de tager sig af sagerne i Polen.
Derfor min lille

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 04-02-04 14:00

Mordex >> en ting er sikkert. Politiet har i hele verden for få ressourcer...

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 04-02-04 14:04

Det kan vi nok blive enige om

Godkendelse af svar
Fra : DKSH

Dato : 04-02-04 15:36

Tak for svaret Better_Performance.
Venter lidt og ser om det stopper! Det er 1½ uge siden jeg fik den første. Dog er det ikke dødstrusler.

Men også en tak jer andre der har givet kommentar!!