/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Dialog box
Fra : abbn
Vist : 423 gange
50 point
Dato : 03-02-04 16:01

Er der nogen der kan fortælle mig, hvordan man får den dialog box tilbage,
der kommer når man kommer en cd i maskinen, den kommer ikke op mere
men stifinder starter op.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-02-04 16:05

Hvilken Windows version taler vi om?

..og hvilke cd'ere? Musik, data, spil...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : abbn

Dato : 03-02-04 16:06

XP Home

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-02-04 16:07

Hvis jeg gi'r dyret en musik cd, starter Media Player. En data-cd f.eks kun med *.jpg billeder; sker ingenting. Et spil med autorun.inf, tjae.. den starter spillet op.

Jeg bruger Windows 98 SE

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : abbn

Dato : 03-02-04 16:08

Alle former for CDer har der heletiden kommet er dialog box op når CDen blev lagt i.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-02-04 16:08

Ok. ..aner det ikke, så jeg trækker mig.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : abbn

Dato : 03-02-04 16:10

Det er den samme dialog box der kommer når jeg sætter kamera til.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-02-04 16:12

Den boks du taler om er den der gir dig mulighed for at vælge hvad du vil med den CD du har lagt i eller er der noget jeg har misforstået.

Kommentar
Fra : abbn

Dato : 03-02-04 16:13

ja det er den.

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 03-02-04 16:15

Højere klik på dit drev og vælg handling for automatisk afspiling

2243 // claus

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-02-04 16:18

Det sker fordi du allerede har associeret (tror jeg nok det staves) alle dine CDér til at starte med bestemte programmer.
Da du før fik denne boks har du sat flueben i "brug altid dette program"
så behøver den jo ikke længere at spørge dig. Hvis du sætter en musikCD i så ved den at du har valgt f. eks. medieplayer og starter denne.
Det samme gælder en CD fuld af billeder, så starter den dit billedbehandlingsprogram.

Kommentar
Fra : abbn

Dato : 03-02-04 16:26

Den bliver ved med at starte i stifinder

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 03-02-04 16:33

Højere klik på dit drev og vælg egenskaber > handling for automatisk afspiling og vælg hvad der skal ske husk tryk anvend, det burde være nok.

2243 // claus

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-02-04 16:33

Bliv i stifinder og gå ned til dit drev - højreklik - egenskaber - automatisk afspilning - sæt prik i "spørg"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-02-04 16:34

Ja komputere er hurtigere end fingre - men det forståes nok bedre når det bliver gentaget.

Kommentar
Fra : abbn

Dato : 03-02-04 16:41

den står i spørg, det er vel derfor den starter stifinder op

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-02-04 16:43

Prøv lige at tjekke alle CD typer af så du er sikker på den står i spørg alle steder.
Den bør ikke starte stifinder op men din dialogboks.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-02-04 16:46

Hvis din stifinder er åben når du ilægger CDen SÅ BLIR DEN I STIFINDER.

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 03-02-04 17:52

Hej !

Åbn Denne computer/Min computer
Højreklik på det aktuelle drive
Vælg egenskaber
Vælg fanebladet automatisk afspilning

Så kan du enten gendanne standard eller selv specificere, hvad apparatet skal foretage sig, når du stikker en skive i gabet på den.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-02-04 17:55

Og tænk sig........
Det har vi andre lige brugt 10 svar til at forklare ??????????????????????????????????????

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 04-02-04 10:39

-> refi

Du har ret ! men mange gange jhjælper det på fortståelsen at gå systematisk frem.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : abbn

Dato : 04-02-04 16:44

Jeg kan ikke bruge den tone der er ved at være her til noget.
Når jeg siger den starter stifinder op hver gang der kommer en cd i,så gør den det.
Når jeg går i egenskaber for cd drevet er gendan standart nedtonet og den står til at spørge hver gang.
Uanset hvilken cd jeg kommer i starter den stifinder op og den viser indholdet af CDen.
Nu tror jeg ikke det kan skrives tydeligere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-04 17:03

Tonemæssigt ved jeg ikke hvem du hentyder til - men nu tager vi det slavisk.
INGEN CD I
ÅBN STIFINDER
HØJREKLIK PÅ DIT D-DREV (begge hvis du har mere end et)
GÅ I EGENSKABER - AUTOMATISK AFSPILNING
SÆT PRIK I "SPØRG HVERGANG" VED ALLE PROGRAMTYPER
TAST ANVEND OG OK
LUK STIFINDER
ISÆT EN CD
Hvis den ikke spørger dig nu, så opgir jeg.

Kommentar
Fra : abbn

Dato : 04-02-04 17:19

Det er det samme, det vat også det jeg skrev.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-04 17:24

Tja -Patienten lever - men er stadig syg.
Måske andre har en forklaring.

Accepteret svar
Fra : 2243

Modtaget 50 point
Dato : 04-02-04 17:52

sæk den en med windoze igen, eller prøv gendan til tidligere tidspunkt.

2243 // claus

Godkendelse af svar
Fra : abbn

Dato : 04-02-04 19:32

Tak for svaret 2243.
Da det er den sidste løsning på problemet må jeg jo gøre det.