/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
prosesser 100 procent
Fra : trytter
Vist : 368 gange
20 point
Dato : 03-02-04 12:38

hey hj;lp mig lige jeg har xp på min pc men den kører af lort til fordi min prosesser kører med 100 procent og det er en der hedder svchost.exe der bruger de 100 procent og hvis jeg lukker den så kommer der sådan en boks frem med at windows likker ned pm 60 sek. og den kan man ikke lukke..... så hvordan får jeg min pc til at kører godt igen

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 03-02-04 12:40

Du har nok vået en Blaster-variant:
http://www.hcma.dk/blaster.htm

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 03-02-04 12:55

trytter hvis du har norton antivirus så skal du opdater den og så køre den, den har en guide til hvordan du fjerne din worm..
Med hensyn til shutodown så åbner du bare command prompt (Start =>> kør =>> cmd) og skriver shutdown -a det vil gøre så din computer ikke lukker ned.. Derefter brug catbodys link.

Kommentar
Fra : hj3

Dato : 03-02-04 13:10

og det tager lang tid, da computeren arbejder meget langsom så længe blaster er der, så du skal have tålmodighed.
mvh hj3

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 03-02-04 13:13

behøves han ikke.. han kan bare lukke den fil ned der tager så meget cpu kraft

Kommentar
Fra : hj3

Dato : 03-02-04 13:25

tjae. min prosesser kørte med 0-1 procent mens jeg downloade , det tog over en time at hente fix. min download lå på 1-2 mod normalt 54kb

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 03-02-04 13:27

Men lukkede du den fil ned ??

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 03-02-04 13:38

Hvis du får problemer vedr. genstart på genstart, kan du gøre følgende:
1. Klik start og klik kør
2. Skriv i feltet : shutdown -a

Op så derefter ellers følgende vejledningen (se mit ovenstående link)

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 03-02-04 13:40

Præcis som jeg skrev catbody

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 03-02-04 13:55

Zerg911 >> sorry, har lige været ude at køre i tæt tåge, og det har åbenbart sat sig på hjernen

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 03-02-04 13:56

hæ hæ hæ... Går nok at sammen.. alligvel dig der skal have pointene for den først kommentar..

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 03-02-04 13:59

side være med pointene. hovedsagen er at "trytter" får en ren pc igen.

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 03-02-04 14:04

Det burde være opnåligt..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-02-04 15:11

Prøv lige : http://spywarefri.dk/onlinevark.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 03-02-04 15:39

hey catbody hva skal jeg gøre inde på det der http://www.hcma.dk/blaster.htm

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 03-02-04 15:54

trytter >> du skal gøre flg.:
1. Klik start og klik kør
2. Skriv i feltet : shutdown -a
3. derefter prøver du punkt 2 i min vejledning ((fixet fra microsoft - download det og kør det)
4. hvis det ikke virker hopper du over til punkt 1 (vejledningen fra Spywarefri)
og så stopper vi her i første omgang.

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 04-02-04 09:53

Har du installeret Service Pack 1?

Jeg havde engagn præcis samme problem. Det forsvandt (vist nok), da jeg installerede SP1:
http://www.microsoft.com/Danmark/Products/Windows/windowsxp/servicepack/

Det tager godt nok lidt tid, afhængig af din forbindelse. Men det er besværet værd, syntes jeg.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 12:51

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>