/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Størrelsen på e-mail
Fra : clou
Vist : 485 gange
50 point
Dato : 03-02-04 11:26

Så er jeg her igen

En af mine venner har prob lemer med at modtage store filer i hans mailboks, hvad gør han for at forøge størrelsen af filerne, det er ret nødvendigt, da han er formand i en bestyrelse.

Han har Windows XP og bruger Outlook Express 6.0

Jeg siger på forhånd 1000 tak for besvarelsen

Mange hilsner fra

Clou

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 03-02-04 11:51

Hvis han har en "mailbox" ved f.eks. TDC, så kan han ikke modtage en mail der er mere end 10 Mb, for så overskrider han det TDC har sat som grænse. Hvad andre udbydere sætter ved jeg ikke, men mon ikke fejlen ligger her.

Accepteret svar
Fra : 2243

Modtaget 60 point
Dato : 03-02-04 11:53

Der er også lidt hjælp i hans mail program

Sådan sendes store meddelelser

På mange e-mail- og nyhedsservere er størrelsen på de meddelelser, du kan sende og modtage, begrænset. Normalt er denne grænse på en megabyte (1 MB) pr. meddelelse, inklusive vedhæftede filer.

Med Outlook Express kan du sende store meddelelser eller filer til e-mail- og nyhedsservere, der indeholder sådanne begrænsninger, ved at opdele meddelelserne i mindre meddelelser. Når gruppen af meddelelser modtages, samler e-mail-programmet dem til én meddelelse.

Klik på Konti i menuen Funktioner.
Klik på Egenskaber under fanen Post eller Nyheder.
Marker afkrydsningsfeltet Opdel meddelelser, der er større end under fanen Avanceret, og skriv den maksimale filstørrelse, serveren må tillade.

2243 // claus

Godkendelse af svar
Fra : clou

Dato : 03-02-04 12:04

Tak for svaret 2243.

Det var netop det jeg manglede.

Mange tak for det hurtige svar

Clou

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 03-02-04 12:15

Velbekommen....

2243 // claus