/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
godt benelli tun?
Fra : mikkeljo
Vist : 443 gange
60 point
Dato : 03-02-04 08:09

Jeg over vejer at købe følgende tun til min benelli 491:

1 stk. 47,6mm Airsal T6 Incl. top
1 stk. 21mm Amal karburator til El choker
1 stk. 21mm Studs
1 stk. Top Racing Evo Krumtap
2 stk. Super Racer lejer Skf C4
1 stk. Athena Revolution udst.

Hvor stærkt kommer det til at gå i HK/kmt?

Er udst. god eller hvilken er ellers bedst (HK/kmt?)

Kan nogen beskrive hvilken ledning man skal klippe i CDI begrænseren?

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 03-02-04 13:52

Tror ikke du skal regne med ta folk vil svare på dette ..

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 60 point
Dato : 03-02-04 18:19

Du har vel pillet skiven i variatoren.
Forhandleren vil nok sige der er 15 HK til rådighed, men en virkelig måling vil nok vise 11HK
Den vil vise 100km/t men den virkelige fart vil nok være 85km/t, den vil nok kunne komme 15km/t højere med en anden variator.
Udstødningen er udemærket, selvom der nok er mange der vil sige køb hellere en xxxxx.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jabadu

Dato : 04-02-04 00:28

Tak for tips........
Ja skiven er væk og der er for restern polini variator på.
Men jeg har hørt at den ógså skulle væreb begrænset i CDI'en - hvordan fusker man det uden at bruge penge?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-02-04 00:37

Der er ikke begrænser på CDIèn, og der er aldrig ledninger der klippes på en CDI
De scootere der har begrænset CDI skal have den skiftet til en ubegrænset (racer CDI)
NB: Selvom du monterer dit tun, skal du finjustere, ved at finde den rigtige strålespids, for at få ful effekt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-02-04 00:38

Fuld effekt
http://www.moped.dk/
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mikkeljo

Dato : 04-02-04 09:08

okay, der tog jeg så fejl... men er der nogen der har prøvet tage baghjulet af? det er jeg igan med og har taget møtrikken og trukket i fælgen med aftrækker med luftnøgle på. Men det sidder bare fast! hvad gør man? Dette er vinderspørgsmålet...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-02-04 15:20

Det er jo et helt nyt spørgsmål, der er blevet til et vinderspørgsmål?
Så skal du da oprette et nyt spørgsmål?
Mener du ikke at du har skruet møtrikken af med en luftnøgle, for du har vel ikke en aftrækker med luftnøgle på?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mikkeljo

Dato : 10-02-04 21:54

Jeg mangler stadig svar på mit sidste spørgsmål, men jeg synes alligevel at palle har fortjent sine point, så værsgo!

Godkendelse af svar
Fra : mikkeljo

Dato : 10-02-04 21:57

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : mikkeljo

Dato : 10-02-04 22:01

... men er der nogen der har prøvet tage baghjulet af? det er jeg igan med og har taget møtrikken af og trukket i fælgen med aftrækker. Jeg har prøvet at sætte luftnøgle på aftrækkeren, men det hjalp ikke. Det sidder bare fast! hvad gør man?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-02-04 22:17

Nu kender jeg ikke lige benelli 491, men der må være noget du har overset, det er utrolig svært at forestille sig, at hjulet ikke bare slipper. Men prøv da at ringe til en flink knallertmekaniker, feks. 75625305 eller træk den ned til en, det koster da ikke noget at stå ude på gaden og pege, og sige kan du ikke lige fortælle mig. Det er selvfølgelig en fordel at det er en forhandler af det mærke.
Ellers er der muligheden for at du har en hj. side hvor du ligger nærbilleder ind, eller giver en mailadr. hvor jeg så kan få nogle nærbilleder, der måske kan løse problemet.
VH Palle Hansen