/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
f disk
Fra : trytter
Vist : 332 gange
25 point
Dato : 02-02-04 22:49

hvordan kører man en f disk så man sletter alt på ens pc

Kommentar
Fra : Tooncompany

Dato : 02-02-04 22:51

Ganske let.

Start programmet ved at skrive fdisk
Følg vejledningen på skærmen og slet så alle partitionerne.

Kør Fdisk igen for at oprette partitionerne og husk at sætte en aktiv (den der skal bootes fra.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-02-04 22:52

Du skal i promten og skrive format lave mellemrun C :/Q mvh Sune

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-02-04 22:55

Har du en compaq/fujitsu/dell comp så vent lige lidt.
Har du en recovery CD-rom så brug den.
Emesen.

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 02-02-04 23:03

du skal bruge en opstartsdiskette for at slette alt på di computer
start computeren med opstartsdisketten ved promten skriver du fdisk
slette gamle pationer
oprette nye partioner
afslut fdisk
genstart computeren
husk at formatere de ny partioner
før installation af nyt operativ system

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-02-04 23:32

Først og fremmest skal du være startet op i DOS; enten via HD eller via en BOOT-diskette.
Dernæst skal DOS programmet FDISK.EXE være tilgængeligt.
Ok? Så kan du følge poul_from's anvisning

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-02-04 23:34

Ps. Hvis du ikke har en boot-disk til dit system? Kan du hente en her : http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-02-04 08:43

Hejsa se mit tip http://www.kandu.dk/dk/tip/3550 eller smut direkte ind på http://www.wintip.dk/guides/fdisk/
Søren

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 03-02-04 08:46

Hej !

Den korrekte dos-kommando for at slette en harddisk er: Format c: /U

/Q laver en quick-formatering. (Jeg mener at den kun slette FAT-tabellen)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-02-04 08:01

Hejsa
Sidder midt i lidt oprydning på min egen profil/historik, og kan se dit spørgsmål er over 10 dage gammelt. Du skal nok ikke påregne mere aktivitet/hjælp, så hvorfor ikke lukke og slukke? Accepter et af svarene ovenfor, eller det der er tættest på. Der er mange gode... så det bliver et svært valg
http://www.kandu.dk/dk/faq.asp
Hygge... og fortsat god weekend
Søren

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 12:49

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>