/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Stik på router
Fra : Soenne
Vist : 646 gange
150 point
Dato : 02-02-04 20:46

Jeg har fået adsl hos cybercity og har fået udleveret en router hos dem, problemet er, at der kun er en LAN port, mit netværk består af 4 PCer koblet sammen med en NorthQ9100 broadband router med 4 LAN stik, jeg ville helst nøjes med den router, da den jo kan klare det hele, problemet er bare stikket i routeren/skillefilteret.

Det jeg har nu fungerer fint, men jeg bryder mig ikke om at have to routere efter hinnanden, selvom den ene er blevet degraderet til en switch, det fungerer næppe med 2 stk DHCP-servere m.m !!!

Spørgsmålet er så, I mit skillefilter sidder der et RJ11-stik, det gør der også i routeren fra Cybercity, men det gør der til gengæld ikke i min egen router, kan jeg forbinde min egen router (RJ45) til skillefilteret (RJ11)??

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-02-04 20:58

Hvordan er lederne brugt i henholdsvis RJ11 og RJ45 kablet?
Det er muligt at lave et nyt kabel med et RJ11 i den ene ende og et RJ45 i den anden.
Så prøv lige at checke det?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 02-02-04 21:07

Hej Soenne

Jeg er bange for der ikke er så meget at stille op desvære

Routerne i Cybercitys opkoblinger er PPPoA routere og de routere vi kunder kan købe er PPPoE routere, du slipper derfor ikke for at benytte Cybercitys router -uanset hvad du gør. Med hensyn til din egen router vil jeg foreslå du stadig benytter den som switch alternativt kan du jo købe en almindelig switch til nogle få hundrede kroner og sætte på, men routeren er fuldt ud lige så god.

Håber det var en hjælp
Srhansen ô¿ô

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 02-02-04 21:16

>srhansen

Klart svar, tak for det.

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 02-02-04 21:38

>srhansen

Det er første gang jeg stiller et spørgsmål, hvordan lukker jeg det??

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 160 point
Dato : 02-02-04 21:44

Øhh, du skal trykke accepter som svar til højre over den kommentar du syntes bedst om.

Velkommen ombord
srhansen

Godkendelse af svar
Fra : Soenne

Dato : 02-02-04 21:45

Jaja, det er som bekendt øjnene man bliver blind på først.