/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Frieri
Fra : jesper6
Vist : 667 gange
75 point
Dato : 02-02-04 12:05

Hej

Her er lige et lille (måske dumt) spørgsmål.

Hvis man frier til sin kæreste giver man hende så en ring?

Hvis ja. Er det en forlovelsesring eller en vielsesring??

Jesper6

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 85 point
Dato : 02-02-04 12:07

Det er en forlovelsesring, denne ring er som navnet antyder en for lovelse, altså en indikation af at hun på FORhånd har LOVET sig til dig, når i senere bliver viet skal hun have en vielsesring, som indikerer at i er blevet VIET

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 02-02-04 12:16

JA, du giver en forlovelsesring.
Min udenlandske kæreste bad meget formelt min mor om min hånd, spurgte mig, MEN havde ingen ring. Jeg blev lidt skuffet.
Så hvis du gerne vil gøre det helt "rigtigt", giver du hende en ring; den behøver ikke koste en herregård, men må meget gerne give udtryk for noget personligt.
frieda

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 02-02-04 18:41

held og lykke

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-02-04 18:53

Ifølge siden her skal du ned på knæ med en rød rose i hånden http://www.bryllup.dk/art_show.php?artvid=18
Jeg går ud fra at du er hankøn, hvis det nu havde været din kæreste, som friede, så ville hun have mulighed for at fri på skuddag, som i år er den 24. februar 2004. Skulle du så sige nej, så skulle du af med 12 par handsker http://www.glemsom.dk/aarskalender.htm eller noget "andet" værdifuldt.

mvh ans og god fremtid

Godkendelse af svar
Fra : jesper6

Dato : 03-02-04 08:52

Tak for svaret Better_Performance.

Kommentar
Fra : fnug82

Dato : 02-08-04 18:52

der er også nogen der frier til deres kæreste ved at spørge han /hun først om de vil gifte sig med en og så går de ud og køber ringen sammen bag efter.men det er jo smag og behag