/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Hvornår tømmes postkasserne?
Fra : NielsPT
Vist : 29128 gange
31 point
Dato : 02-02-04 11:48

Meget simpelt spørgsmål:

Hvornår tømmes de røde postkasser i dag?
Hvis det har nogen betydning, så bor jeg i Århus Kommune.

Mvh
Niels

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 02-02-04 11:50

Det står jo på hver postkasse hvornår de tømmes næste gang, det er i sagens natur umuligt at de tømmes samtidig, og der er også forskellige intervaller for hvor tit de tømmes i forhold til befolkningstætheden, men hvis du går ned og kigger på en postkasse kan du se hvornår brevet senest skal være lagt i for at nå modtageren næste dag

Accepteret svar
Fra : 2243

Modtaget 41 point
Dato : 02-02-04 11:54

Hej

gå ind på denne side http://www.postdanmark.dk/index.jsp og søg på poskasse tømning

2243 /// claus

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 02-02-04 11:55

Better_Performance.

Det var sgu fordi jeg ikke gad vade derned, at jeg skrev dette spørgsmål

Men tak for det..

Kommentar
Fra : tjuel

Dato : 02-02-04 11:56

her kan du finde tømningstidspunkter for alle postkasser

http://www.postdanmark.dk

Vælg "Find postkassen"

Godkendelse af svar
Fra : NielsPT

Dato : 02-02-04 11:57

Tak for svaret 2243.
Det var kl 17:30

Mvh
Den dovne Niels

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 02-02-04 12:00

Selvtak.

Jeg mener af "Kondivand", må være nok...

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 02-02-04 12:02

Også tak til dig, tjuel.
Dit svar var lige så godt som 2243's, men desværre lidt for sent

- Kondivand

Kommentar
Fra : penelope

Dato : 02-02-04 19:07

Hej! Jeg ved godt at spørgsmålet er besvaret men jeg vil lige fortælle en lille historie fra postvæsenet i Århus. Jeg var studerende og havde et job under juletravlheden, hvor jeg sorterede breve men også havde en lille rute med at tømme postkasser. Midt i Århus ved domkirken var der et postkassested som havde 3 postkasser. De var mærket Indenbys, Udenbys og Store formater. Så stod folk der og opdelte omhyggeligt deres post og puttede dem i den rigtige postkasse. På de planlagte tidspunkter kom jeg så på min gamle skærveknuser for at indsamle posten. Og jeg havde selvfølgelig kun 1 posttaske og tømte alle 3 kasser i denne.