/ Forside/ Teknologi / Administrative / Concorde / Spørgsmål
10  terkildsen 110
Concorde C5 - Backup ??
Fra : CLAN
Vist : 2102 gange
100 point
Dato : 02-02-04 09:27

Hejsa
Jeg sidder med et lille problem, da mit kendskab til Concorde C5 er ret begrænset. Problemet er som følger:
Jeg skal udskifte en PC hvor C5 er installeret, og benyttes i daglig drift.
Jeg har original CD'en med C5.
Hvilke datafiler skal jeg kopiere over på den nye PC, for at få en tro kopi af data fra den gamle PC.
OK! Jeg ved godt jeg kan overskrive nyinstalleringen osv. men jeg har interesse i at vide lige nøjagtigt HVILKE filtyper der skal kopieres. Håder der sidder en C5 klog derude, som kan hjælpe.
Hygge...
Søren

Accepteret svar
Fra : mariafrederiksen

Modtaget 110 point
Dato : 02-02-04 09:38

Brænd en komplet kopi af din nuværende C5.
Installer en demoversion (uden koder) på den nye pc. Dette for at opdatere diverse DLL-filer mv.
Kopier hele C5 fra CD ind oven i demo-versionen.
Fjern skrivebskyttelsen (ellers får du fejlkode 5).
Du er kørende.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-02-04 09:43

Jamen jeg har skam den originale og fulde version af C5 (købt betalt med licens og jeg skal gi' dig), så hvorfor en demo, og hvad mener du med skrivebeskyttelsen??

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-02-04 09:49

Ditto er jeg ude efter fil-type navnene der skal kopieres f.eks *.dll da jeg også vil lave en batch fil for backup fra C5 maskinen til server.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-02-04 10:13

Se, seeee hvad jeg fandt
http://www.supermalka.dk/pilot/concorde18/backup/bac.html
men måske der sidder andre med et godt råd, som jeg kan bruge inden jeg slagter den gamle maskine og installere den nye.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-02-04 10:32

Faktisk en ret fed side jeg skvattede over der (er helt stolt)
Nå nu slagtes krapylen og så må det briste eller bære, men jeg har da en komplet kopi, så det går nu nok
Så vidt jeg kan se, så vil en backup bestå af følgende fil-typer:

C5data.*
C5direct.sys
C5user.sys
C5util.usr
*.tbl

Så skulle den være fjong

Jeg lader lige strangen stå åben, måske der indløber flere gode råd... ellers bliver det mariafredriksen som smutter med de 100 points... også selv om det ikke liiiige var det jeg var ude efter

Søren

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 02-02-04 11:07

Som backup er det korrekt, men ikke som flytning.
Pøj pøj med det - og skriv snart igen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-02-04 11:40

Hej igen
Tager jeg fejl hvis jeg installere C5 programmet på den nye PC (det originale program med licens).
Laver en backup af C5 som ovenfor beskrevet (af mig) fra den gamle PC.
Indlæser min backup på den nye PC (overskriver eksisterende filer).
... og så virker skidtet
Jeg er stadigvæk ikke helt med på hvad du mente med skrivebeskyttelsen, som du nævnte tidligere.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : storgaard

Dato : 02-02-04 18:03

Gør nu som mariafrederiksen skriver!
Hvor spørger du hvis du ved bedre?

Jørgen

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 02-02-04 18:25

Han havde forstået det
Rent praktisk sparede jeg bare at indlæse koderne - og så tiden med at finde på en smart løsning.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 02-02-04 18:35

Du huskede vel nøglefilen til programmet ?

Lis

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 02-02-04 18:48

Der findes ingen nøglefil i C5.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-02-04 21:53

Hejsa til jer alle sammen

storgaard... Jeg aner ikke ret meget om C5 men derimod har jeg en hel del logisk tankegang hvad filopbygning, databaser, netværk osv. angår (beskæftiger mig en hel del med det). Derfor er jeg taknemlig for at få gode råd, hvis jeg er i tvivl - hellere sikker end... osv. osv.

mariafrederiksen... takker så meget for hjælpen, eller i bekræftigelsen af at jeg havde ret i mine tanker omkring C5. Den ligner mange andre DB-programmer.
Batch filen som jeg lavede med de nævnte filer fungerede fint. Ditto gør C5 efter installation på den ny maskine.
Takker så meget for dine bemærkninger og moralske støtte.
NB: En batch fil er en kommando som i dette tilfælde kører alle kommandoerne til backup. Dobbeltklik på batchfilen og det hele sker uden at skulle skrive kommandoerne. Skriver det kun til oplysning hvis du ikke var klar over hvad en batch-fil er.

Fortsat god dag... til jer alle sammen

Hygge...
Søren

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 02-02-04 21:54

Tak for svaret mariafrederiksen.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-02-04 21:56

NB: Maria... Jeg lurer stadigvæk lidt på den der med skrivebeskyttelsen

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 02-02-04 23:45

Du gør det alt for kompliceret - Batch er for besværligt i denne sammenhæng

Hvis du kopierer ind fra en CD, så er filerne skrivebeskyttet i Win98 og Win2000. Denne skrivebeskyttelse skal fjernes (egenskaber på filen, fjern Only Read) - så enkelt er det.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-02-04 08:15

Ahhhh! Jeg kan følge dig nu
Beklageligt vis så var den forhenværende gamle C5 maskine en MMX200 oldsag uden CD-brænder og USB porte og med Win98. Derfor alt det hurlumhej med at lave en batchfil, inden jeg kom ud til maskinen. Da jeg kender deres netværk vidste jeg hvad maskinerne hed, og kunne derfor køre det script der foretog oprettelse af backup bibliotek, overførte kopi af omtalte C5 filer osv. Havde batch-filen med på en diskette ud til firmaet. Nu tager det altså ikke mere end 2-5 min. at oprette sådan en batch-fil. Fremover kan "kunden" også bruge dette script fra C5 maskinen til overførsel af backup til server. De har nu et lille ikon i deres C5 menu der hedder "Backup til server", klik på den og alt sker automatisk. Altså har de nu sikkerhedskopi liggende på server, som selv foretager backup til båndstation dagligt. Herved slipper de for at lave en manuel backup dagligt.

Hygge...
Søren