/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
August i Horsens
Fra : fritzy
Vist : 875 gange
100 point
Dato : 02-02-04 01:13

Er der nogle her der kan hjælpe mig med at finde min oldefars forældre???
Min oldefars navn er.
Laurits August Christensen
Født:1-8-1857
Døbt:10-1-1858
Sted:Horsens.
Det jeg leder efter er hans forældre,og det er.
Helene Christensen(Født Lauersen).
Laurits Madsen.
Min oldefar bliver gift med Therese Amalie Christensen(Født Møller).
Dette bryllup finder sted i Horsens Den.8-7-1881.
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 02-02-04 02:35

Let spørgsmål !
Laurits August Christensen's forældre var:
Helene Christensen(Født Lauersen).
Laurits Madsen.
Det skriver du jo selv !
/PG

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 02-02-04 10:00

Ha ha

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 02-02-04 10:44

Jeg har kikket lidt i øst og kikket lidt i vest.

Jeg kan kun tilråde dig at skaffe flere oplysninger ved hjælp af Landsarkivet i Viborg. De har de gamle kirkebøger for Horsens.

Dine oldeforældre har været utroligt anonyme, og åbenbart har der heller ikke tidligere været nogen som har bedrevet nogen større slægtsforskning som er blevet offentliggjort af nogen.

MVH
Varla

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 02-02-04 18:11

Jeg selv har med held tidligere fundet oplysninger i et lokalarkiv, endda inklusive nogle os ukendte fotografier fra aarhundredskiftet, så måske lokalarkivet i Horsens kan hjælpe dig med nogle oplysninger hvorfra der kan arbejdes videre.
MVH
Varla

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 02-02-04 18:45

Jeg forstår ikke hvorfor han hedder CHRISTENSEN, når hans far hedder Laurits Madsen?

Der er en vielse i FS (skud i tågen):
Helene LAURSDATTER Age At Marriage: 22
Sex: <F>

--------------------------------------------------------------------------------

Event(s):
Birth: <1825>

Marriage:
Spouse: Christen MADSEN Age At Marriage: 28
Marriage: 08 Jan 1847 Place: Skjold, Vejle, Denmark

Jeg går ud fra at det er Horsens Købstad?

Du kan se Horsens Købstads FT 1860 på:
http://www.arkivalieronline.dk/Folketaelling/Folketaelling.aspx
Der bare det problem, at FT´en er på 842 sider

Hilsen Jeannie

Accepteret svar
Fra : jkrjk2

Modtaget 100 point
Dato : 02-02-04 19:31

Nu skriver du ikke hvor du bor, men på alle statens arkiver har de kopier af KB´er indtil 1891. Måske står der ved Laurits Augusts fødsel eller dåb, HVOR familien boede og faderens erhverv samt moderens alder.

I øvrigt har Horsens et byarkiv:

http://www.byarkivet-horsens.dk/

Hilsen Jeannie

Godkendelse af svar
Fra : fritzy

Dato : 02-02-04 20:32

Tak for svaret jkrjk2.

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 02-02-04 22:07

Du kan også bringe din efterlysning på Sognetræf. Du skal registrere dig som bruger, men det koster ikke noget.

Direkte link til Horsens:
http://www32.brinkster.com/sognetraef/tvis.asp?SognId=1242

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : fritzy

Dato : 10-02-04 19:37

Er det muligt, at der er nogle her der har kendskab til en famillie Lars Dinnesen fra
Gudbjerg Sogn, Gudme Herred,Svendborg Amt,(Stednavn Ellerup By.)
Husmand med jord og smed.Hans kone´s navn.Else Larsdatter.
I 1801 var Lars Dinnesen 48 år , og hans kone 46 år.De fik efter FT.1801 ,4 børn.
Men er der nogle der ved hvor forældrene kommer fra og hvornår de bliver gift.
På forhånd tak
Fritzy
Brøndby Strand.

Men ha

Kommentar
Fra : Snowleopard

Dato : 11-06-12 07:10

Hej fritzy

Fandt du ud af noget om Lauritz august Christensens aner,jeg er lidt nysgerrig da jeg selv er strandet der
I min slægtsforskning.
Lauritz August Christensen er også min oldefar.
Hilsen snowleopard