/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
xp/me??
Fra : vrigsted
Vist : 614 gange
200 point
Dato : 01-02-04 22:23

jeg vil gerne lave et netværk mellem min Windows XP computer og me computer!!

Hvordan kan man det??

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 01-02-04 22:30

Prøv at læse i tips og tricks

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 01-02-04 22:47

på xp
Hvis du har netværksteder liggende på skrivebordet dobbelklikker du på ikonet når vinduet så er åbnet er der en guide til oprettelse af hjemmenetværk når du har kørt denne guide kommer der til sidst en mulighed for at oprette en installations diskette som du kan bruge på de andre computere i dit netværk og det virker på me og 98 også 2000
hvis du ikke har netværksteder liggende på dit skrivebord kan du aktivere det ved at lave et højere klik på dit skrivebord ned på egenskaber klik på fanebladet skrivebord derefter på tilpas skrvebord forså at tilføje et flueben i netværksteder
tryk på ok og ok såfølg vejledningen beskevet oven over

Poul

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-02-04 23:07

Netværkssteder ligger direkte under start i XP (ligesom hjælp søg osv)
Start/alle programmer/tilbehør/kommunikation/guiden netværksinstallation
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : micjo

Dato : 24-02-04 21:21

Du skal først vælge om du vil bruge krydset kabel, direkte melle dine PC'er.Eller om du vil bruge et modem eller en switch.
En switch er det nemmeste at konfiguere. Du skal selvfølgelig have et netkort i begge maskiner. Har du en Inet forbindelse, og skal den bruges på begge, virker dette også.
Har du ikke inet, skal du "døbe" ip adresserne selv. F. eks 192.168.0.10 og 192.168.0.15. se nedenfor.

Du skal: 1. Højreklikke på denne computer-egenskaber-fanebladet computernavn-tryk skift-sæt en markering i [arbejdsgruppe] og kald den
f.eks [Hjemme]-andvend og ok- på begge maskiner. Nu er de "medlem" af samme arbejdsgruppe. Du kan også give PC'erne
navne, i det øverste felt, f. eks. ny og gammel eller hvad der nu falder dig ind.

2. Som før nævt IP adresser. Hvis du har en Inet udbyder der køre dynamisk ip, altså tildelt af serverne, skal du; i kontrolpanel-
netværksforbindelser. Tag et højreklik på dit netværkskort-egenskaber-marker [TCP/IP] egenskaber og sæt den til at hente
automatisk IP og DNS. Dette virker også hvis du har en router, og dhcp er slået til i den.

Nu kan din XP og ME PC se hinanden. Køre du med nogen former for firewall, skal du indstille den så der er adgang.
Du skal også lige huske at dele, nogen drev eller mapper på begge PC'er
Prøv nu på XP maskinen at; gå i netværkssteder og klik på arbejdsgupe computere.

MVh Micjo

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-08-04 07:48

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at trykke på accepter ud for det svar der kom nærmest.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-10-04 09:33

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at trykke på accepter ud for det svar der kom nærmest.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-11-04 13:12

Det ser ikke ud til vrigsted, existerer længere, så jeg lukker her.
VH Palle Hansen