/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
God antivirus (freeware)
Fra : MXEE
Vist : 544 gange
50 point
Dato : 01-02-04 21:52

Da den nye virus mydoom er på trapperne og jag ikke har noget antivirus program ville jeg garne vide om i kendte til et godt et som der updaterer sig selv

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-02-04 21:55

Avg er gratis og fedt Mvh Sune

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 60 point
Dato : 01-02-04 21:57
Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 01-02-04 21:58

Hej MXEE

Hvis det skal være gratis finder du et stort udvalg med omtale her:
http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm

mvh srhansen

Kommentar
Fra : babee

Dato : 01-02-04 21:59

hey sunowich hvilken en skal man tage ved du det altså under downloads?
hilsen babee

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-02-04 22:08

Det nyeste ser ud til at være version 7 så den ville jeg da ta *SS*

Kommentar
Fra : babee

Dato : 01-02-04 22:15

ok takker

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 01-02-04 22:15

Jeg ville vælge avast. jeg bruger den selv og syntes at den er meget fint. i forhold til Norton...

http://www.avast.com/

Kommentar
Fra : babee

Dato : 01-02-04 22:19

opdaterer det sig selv?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-02-04 22:20

Til orientering så er AVG 7.0 pro versionen der koster. Den gratis er version 6.
Den er glimrende. Bruger den på 3 maskiner i huset.

Bjarne

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 01-02-04 22:21

Jeg ved ikke med AVG men AVAST kommer næsten hver da at siger at den har opdateret enten selve programmet eller nye virus listen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-02-04 22:22

Nå ja kan jeg da godt se bjarne det var sku en hurtig smutter *SS*

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-02-04 22:25

Ja det kan man sætte den til

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-02-04 22:26

AVG har opdatering ofte når der er mange nye ganske som mange andre.
Jeg bruger det på reservemaskine, konens og den bærbare, men på min arbejdsmaskine har jeg et købt og betalt program, men jeg har da oplevet at da jeg fjernede Norton AV på den bærbare og installerede AVG fandt AVG en gamel virus som var smuttet forbi Norton. Måske et tilfælde, men AVG kan da noget.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-02-04 22:30

AVG Styrer Hi hi *SS Sune

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 01-02-04 22:33

Ok Bjarne du skal bare lige huske på at hvis Norton har fundet en virus på din maskine vil den ofte sætte den i karntæne. Og denne vil ikke fremgå når du scanner med Norton. Med den vil fremkomme ved andre virus scannere.. det samme vil vise sig hvis AVG finder en virus og du så scanner med Norton..

Men personlig er jeg ikke imponeret af Norton.. da den på nogle maskiner virker meget sløvende. Og jeg tør godt sætte min tillid til noget gratis.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-02-04 22:34

Hmmmm! Jeg sidder med blandede følelser omkring de der gratis antivirus programmer. Min lillebror raslede noget så grundigt ind i... (øhhh har jeg glemt), men det kunne han jo for den sags skyld også ha' gjort ved et betalings program. Priser på gode antivirus programmer er HELT i bund p.t. så hvorfor dog ikke være 99% sikker på at opdateringerne er helt i top f.eks Antivirus program med 3 års licens (daglig opdatering) for 299,- http://www.tryus.dk/normanvirus.asp
Bruger selv Panda Titanium som også kan indkøbes on-line (og testes gratis) på http://www.tryus.dk/start.asp
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-02-04 22:36

Det er jo også det program altså avg at komputer for alle bladet anbefaler og har liggende på cd'en Sune

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-02-04 22:42

Sune... Jeg holder Datatid og de har alle sammen et eller andet antivirusprogram på deres CD

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 01-02-04 22:45

CLAN >> jeg tør godt sætte min tillid til en gratis virus scanner..
jeg føler mig faktisk så tryg at du bare kan sende alle disse vira du kan finde til buch78 @ stofanet.dk...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-02-04 22:46

Hvad for et har de så i Datatid ?? Mvh Sune

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-02-04 22:51

buch78... jeg er 100% enig med dig hvad angår Norton, den havde samme kedlige tildens på min computer lige da WinXP kom frem. Derfor skiftede jeg til Panda og har sidenhen ikke haft problemer (eller vira).
Ellers har jeg været igennem McAfee, Dr. Solomon og som nævnt Norton. Mit valg faldt på Panda p.g.a. prisen og effektiviteted (dengang), men uanset hvilket antivirus program vi nu vælger, ja så kommer virus i de fleste tilfælde FØR kuren til at fange/slette den. Derfor kan man nok ikke anbefale det ene frem for det andet... det må jo være en smagssag. Alle antivirusprogrammer er jo oprettet med samme mål, nemlig at komme alt det syge og onde til livs.
Enhver so syntes bedst om sine grise, jeg er så orne i det spil og vil sige Panda
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-02-04 22:51

Sune... Datatid har McAfee

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-02-04 22:54

Sune... for at du kan fryde dig lidt, så har de også AVG og AntiVir

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-02-04 22:57

buch78>>> Det var ikke en karantænefil. Det var en af dem hvor den som ikke kan slettes eller sættes i karan tæne fordi den var aktiv, men AGV fandt den og jeg myrdede den. Er ikke amatør.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-02-04 22:58

Her kommer så beskrivelsen fra deres (Datatids) CD

AntiVir er en af de bedste freeware-virusscannere. Finder og fjerner mere end 50.000 vira.
http://www.free-av.com/

AVG Free Edition 6 Gratis antivirus, der byder på mange smarte faciliteter som: E-mail scanner, on demand-scanner og automatisk opdatering.
http://www.grisoft.com/

McAfee AVERT Stinger scanner computeren for 30 af de mest kendte vira og orme. Programmet giver også mulighed at fjerne disse vira.
og
McAfee DatfileDette er den seneste opdaterede dat-fil til McAfee VirusScan 6.x eller højere samt Dr. Solomon Antivirus 8.x. Ved installation af dat-filen opnås større sikkerhed mod nyere vira.
http://www.mcafee.com/

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 01-02-04 22:59

OK men folk tager meget ofte fejl

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-02-04 23:05

OK! Lad os hellere stoppe... der er vist "guf" nok ang. virus programmer på denne streng
Skal der være andet gratis... jamen så smut ind på http://www.freewindows.dk/fw/modules/news/
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-02-04 23:58

MXEE... til sidst (er på vej i seng), sving ind forbi http://www.spywarefri.dk her står og er der meget godt

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 02-02-04 00:02

ellers er det denne side lavet af arlet som også hjælper spywarefri www.arlet.dk

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-02-04 08:35

buch78... Hatten af for artlet, som gør en stor sag for bekæmpelse af spyware, men han/hun er IKKE en del af Spywarefri, den tekst har jeg fået læst en gang af Anette B. Overgaard alias aovergaard. Teamet bag Spywarefri kan du finde under http://www.spywarefri.dk/hvemervi.htm

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-02-04 08:41

NB: Andre sider omkring samme emne / af samme skuffe
* http://www.krusesecurity.dk dansk
* http://www.virus112.com/index.php dansk
* http://www.webattack.com/main.html engelsk
* http://www.f-secure.com/v-descs/bagle.shtml engelsk

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-02-04 11:52

Skal vi så lige afslutte med disse ord:
Sikkerheden afhænger af, hvor hurtigt virusopdateringer til nyopdagede virus er klar til download på producentens hjemmeside, og naturligvis, om man selv sørger for at hente opdateringerne jævnligt. Dette sker automatisk på mange af de på markedet antivirusprogrammer.
En anden og MEGET væsentlig faktor er dig selv, sund omtanke med vedhæftede filer på e-mail osv. gør sig absolut også gældende.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : faaax

Dato : 02-02-04 17:59

Jeg har et knald godt stop popus program. Prøv og drownloade den browser der hedder Advanced Browser knald hamrende flot og du kan en masse ting alle burde have den. du kan alt hvad du kan med denn Browser du har nu og meget mere. Du kan f.eks sætte en BLOKKER på og det vil sige at der INGEN popus kommer. Du kan også have flere vinduer åbne på engang, så det er næmt lige at skifte mellem dem.

ALLE SKAL PRØVE DETTE INGEN VIL FORTRYDE DET. HÅBER JEG...

Kommentar
Fra : xou

Dato : 02-02-04 18:25

Få gratis firewall og anti-virus (1år) http://www.microsoft.com/danmark/

Godkendelse af svar
Fra : MXEE

Dato : 03-02-04 09:07

Tak for svaret Sunowich.