/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Undgå adganskode
Fra : MXEE
Vist : 366 gange
120 point
Dato : 01-02-04 21:49

Hvordan kan man få sin computer til at starte op uden at bede om adgangskoden?
Jeg har Win ME

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-02-04 21:52

Start puteren op i fejlsikret tilstand kontrolpanel og brugere

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-02-04 22:31

Du kunne jo installere Powertoy tweak Ui hvor man kan sætte den til automatisk logon.
Jeg finder et link hvis du er interesseret.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-02-04 22:46
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-02-04 23:48

adgangskode hvor? under opstart, når du skal logge på internet eller hvad? Det jo forskelligt hvordan man griber det an!

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 01-02-04 23:58

Du går ind under netværksindstillinger i kontrolpanel. Her sætter du den til "Family Logon" i drop-down menuen.

mvh/HJP

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-02-04 09:45

I Win98 vælger man i netværksinstillinger 'Windows logon' og genstarter. Efter opstart bliver man prompt'et for brugernavn og password. Passwordfeltet lader man så stå tomt, vælger [ok] og efter opstarten er færdig, BOOT'er man igen. Nu spørgers der ikke længere om password.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : MXEE

Dato : 02-02-04 19:24

Men det er win me jeg har og hvor ligger den der netværksinstillinger

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-02-04 19:49

Start->Indstillinger->Kontrolpanel->Netværk Vælg : Primær netværkslogon...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : MXEE

Dato : 02-02-04 20:05

Ja man det er når jeg starter for pcen at den kommer op og der er kun en mulighed.
P.S. Jeg kan ikke finde noget primær netværkslogon

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 02-02-04 20:18

Den er der altså under netværk i kontrolpanelet.

Men du skal selvfølgelig lade Windows starte op inden du kan få adgang til kontrolpanel. Hvis du ikke har adgangskoden så tryk bare ESC på tastaturet, så springer den netværks-login over.

Når du så står med Windows kørende:
Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel
Her dobbeltklikker du på "Netværk"
I midten af vinduet står der "Primær netværkslogon".
Her sætter du den til "Windows-logon".
Tryk "OK" og genstart når du bli'r bedt om det.

mvh/HJP

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-02-04 20:33

hjp1274 Takker ..jeg kunne ikke ha' formuleret det bedre

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : MXEE

Dato : 03-02-04 09:09

Det hjælper stadig ikke

Accepteret svar
Fra : lengberg

Modtaget 120 point
Dato : 03-02-04 09:22

Hvis det er automatisk logon du efterlyser, så kig her: http://www.winguides.com/registry/display.php/125/

Kommentar
Fra : MXEE

Dato : 03-02-04 09:37

Det ser svært ud men tak

Godkendelse af svar
Fra : MXEE

Dato : 03-02-04 09:37

Tak for svaret lengberg.

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 03-02-04 09:39

Velbekomme