/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Hvordan lave man en forum i Frontpage 20~
Fra : Surf
Vist : 561 gange
50 point
Dato : 01-02-04 20:59

Jeg er ved at lave min egen hjemmeside i frontpage og der skal der også være et Forum i. Mit problem er at jeg ikke ved hvordan man lave en god forum

så hvis nogen af jer ved det eller har set en blad/bog om fx hvordan man lave en forum i frontpage helst version 2002. elller ved hvor der er en link dertil så må i godt lige fortælle mig det

På forhånd tak

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-02-04 23:16

Har aldrig prøvet det, men hvis du opretter nyt websted og vælger webstedsskabeloner er der en guide til diskussionsforum. Det må da være en god start.
mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-02-04 23:27
Kommentar
Fra : Surf

Dato : 01-02-04 23:38

BjarneD ---> Jeg vil heller selv lave dem altså forumet

CLAN ---> der stået der ikke noget om at lave en forum

men er der flere link der til. så bare kom med dem

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-02-04 23:41

Ja, men så må du hellere tage et avanceret kursus for det er næppe noget man bare lige gør.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-02-04 23:44
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-02-04 23:49

100% enig med Bjarne... se bare på hvor store problemer der er med Kandu
OK! 'Det er selvfølgelig et MEGET avanceret forum... og IKKE skrevet/lavet i Frontpage, men der er da lidt at finde omkring emnet i de links jeg henviser til.
Søren
NB: Et forum fylder som bare f***** og virker kun når du er on-line... ikke bare så'n liiiige at lave.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-02-04 23:53

NB: Hvad med at starte i det små, evt. med en gæstebog som forum, det kan også laves i Frontpage, men ikke alle udbydere understøtter gæstebøger udviklet i Frontpage. Et andet alternativ er en gæstebog via http://www.zip.dk/ eller skrive en selv i php men her gælder samme regel med udbyderen... som sagt ikke bare liiiige noget man laver.

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 02-02-04 00:07

den webhotel som jeg har understøtter ikke asp og php. og fordi jeg vil lave det i frontpage. som kom med nogen link der fortæller hvordan man lave en forum i frontpage

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-02-04 00:18

Surf, hvordan vil du bære dig ad med at lave noget når det åbenbart ikke må kræve asp eller php, og understøtter dit webhotel fp ext.
Jeg ville slet ikke blive overrasket hvis dit forum skulle ligge på 20 mb hos Tiscali eller sådan noget.
Er det noget med at du regner med at en eller anden smart bruger af Kandu lige skal servere et par koder og måske et link og så knaler du lige et forum op på din hjemmeside server.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-02-04 08:27

Hej Bjarne Tjahhh... du har ret, og jeg er alvorligt bange for, at Surf er inde for en alvorlig overraskelse, når han/hun først begynder at lege med Frontpage og et evt. chat forum + at det da bliver helt tosset, hvis det skal være et forum som dette, med mange menu punkter.
Surf... det vil vist være lettere at finde et webhotel, som understøtter php. Du er i gang med at gabe over en RIGTIG STOR mundfuld.
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-02-04 08:28

NB: Kandu er så vidt jeg kan se skrevet i asp ;oD

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 02-02-04 11:29

for ja havd jeg ved endnu en gang alt det med at programer i asp og php er ikke lige mig. måske engang når jeg er blivet lidt mere erfreing med webdesign at gøre men ikke nu. prøv at se om i ikke kan komme med nogen links til mit spørgsmål

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-02-04 11:58

Der er jo masser af foreslåede links til gennemsyn (også i HTML)
men ellers er der kun tilbage og sige Google er din ven...

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 02-02-04 12:29

nå men jeg skal ud i byen nu og købe Frontpage 2002 bog og se om den kan hjælpe mig men i skal ellers ha tak for hjælpe her. men jeg kommer nok tilbage med en helt anden problem. og som arnold say i'm come back

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 02-02-04 21:15

ja jeg komt tilbage men her i den her emne

erc det let eller svært at lave en forum i asp. for jeg tror at jeg vil opgraderet min webhotel så den understøtter asp

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 02-02-04 21:43

Ved du hvad - sjældent har jeg hørt noget så bøvet, hvis du endnu ikke har lavet noget som helst i Frontpage, endsige købt eller læst Frontpage bøger/hæfter om emnet, så er det liiiige vel i overkanten at kaste sig ud på så dybt vand til, at starte med.

Se du nu bare at kigge de smaddergo'e links igennem du allerede HAR FÅET .....
dit sidste spørgsmål ved jeg ikke engang om man overhovedet kan svare på - ja gu' er det svært, men lær nu lige at kravle førend du går - start med html i Frontpage og lær en masse om det først, så kommer resten af sig selv......

Ja selvfølgelig kom du tilbage i det her emne *GGG for så sparede du at give flere end de "mange" 50 point du allerede har givet.... tror jeg har mødt dig før i Bilka eller så noget når der er tilbud *GG
Vil ha' det hele - men vil ingenting give for det....
Så se du at få erfaring med html/webdesign i det hele taget.

Karina

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-02-04 22:28

Karina som du dog kan sige tingene rent ud
OK! Det ligner efterhånden den historie om ham, der blev mega sur over ikke at finde en bærbar computer, et gavekort til en fabriksny Porche leveret ved hoveddøren og en skiferie for 4 personer til Østrig i sin pakke havregryn indkøbt på tilbud i.... var det ikke i Bilka med 5 kg. for 5,- og en udleveret sodavandsis ved kassen?

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 02-02-04 22:33

Men bioware's forum er hverken lavt i asp eller php. men htlm og da frontpage 2002 kun er programering sprog i htlm. så må jeg da også kunne lave en forum ik

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-02-04 22:40

Selvfølgelig kan du det, bare i kom gang... på med vanten, men forvent ikke at blive færdig så'n liiiige med det samme. Karina har ret... man skal lære at kravle før man kan løbe 100 meter på under 10 sek.

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 02-02-04 22:44

jeg forventer heller ikke at blive færdig lige med det samme. men måske om en eller to måneder ja hvem ved hvornår den bliver færdig

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 02-02-04 22:51

DET er bare plingelingse Surf - får du problemer undervejs ved du hvor vi er .... glæder mig til at se og deltage i dit forum om skal....vi ...sige.....2 måneder fra NU !!!

Spøg til side....

Køb nu bare den Frontpage bog - det er et godt køb, derudover fåes en masse hæfter vedr. emnet ......

Søren fik han KUN een sodavandsis - der synes jeg nok de strammer buen der!!!
Det er jo trods alt 5 kr. *GG

Karina

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 02-02-04 23:04

detsvære der var ikke nogen i byen. så jeg fik ikke købt nogen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-02-04 08:26

Surf... så vil jeg foreslå du evt. indkøber EDB-hæfterne FrontPage 2002 og Introduktion til HTML fra forlaget IDG, begge hæfter koster omkring kr. 70,- / stk. sving ind forbi http://www.idgforlag.dk

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-02-04 08:28
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-02-04 08:33

Milde Kineser... ser sjovt ud, men det virker (linket altså)
Kig evt. også ind forbi http://www.kandu.dk/dk/spg/31936
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-02-04 08:35

NB: Skal lige teste noget...

Besked=Hejsa i stuen

&Besked=Hejsa i stuen

=26&Besked=Hejsa i stuen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-02-04 08:35

Hmmm! Dutter ikke

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-04 18:15

Hvad med at lukke dit spørgsmål (ditto slukke lyset på toilettet, når du er færdig)?
http://www.kandu.dk/dk/faq.asp

Annuller spørgsmålet
Fra : Surf

Dato : 12-11-06 09:33

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål