/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
YeeeHaaa Guppy unger!
Fra : mullen2003
Vist : 610 gange
200 point
Dato : 01-02-04 20:07

Hej
Så kom de.... endelig.... Men så melder spørgsmålene sig (har prøvet at læse i forskellige bøger), men hvornår skal man fodre dem første gang (med det findelte foder), og hvornår skal moderen tages fra redekassen, og hvor lang tid skal der gå før ungerne kan tages fra redekassen???

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-02-04 20:52

Hejsa
Har du været inde og kigge på http://www.akvariesiden.dk/
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-02-04 20:55
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-02-04 21:01
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-02-04 21:06

Nu skal jeg nok stoppe

Citat
Tandkarper: Holder du guppy eller andre tandkarper, fx den lille moskitofisk, vil der efter nogen tid næsten altid være unfer, som stille og roligt vokser op i akvariet. Fet eneste du her skal sørge for er at ved fodring skal der også være noget tørfoder som du har nuldret mellem fingerne til fint støv, ellers kan ungerne ikke få noget at spise. Det samme vil ske hvis du holder skybergfisk, og selv i større selvskabsakvarier kan det ske at enkelte fiskeunger vokser op.

Kilde: http://www.larz.esenet.dk/akvarie/opdraet.htm

Kommentar
Fra : koalaboy

Dato : 06-02-04 15:36

jeg har en gubby som skal have unger, men hvor lang tid går der før den får dem?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-02-04 15:46

Da du ikke kender befrugtnings tidspunktet, ja så bliver det nok svært at gætte
Ellers er der jo alle guppy linkene at kigge på (se ovenfor).
Go' weekend
Søren

NB: mullen2003... var det ikke på tide at lukke (acceptere et svar) dit spørgsmål???

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 200 point
Dato : 06-02-04 15:51

koalaboy... du burde nu stille dit eget spørgsmål i stedet for at lukrere på andres spørgsmål :-|

men....

Citat
Drægtighedstiden for guppyen er ca. 1 måned, lidt afhængig af temperaturen, de holdes ved - højere temperatur: kortere drægtighedstid. Bemærk, at en guppyhun kan opbevarer sæd i sig til flere kuld unger. Den kan derfor få et kuld unger med ca. 1 måneds mellemrum i flere omgange, selv om den ikke længere er i selskab med en han.

Kommentar
Fra : koalaboy

Dato : 06-02-04 15:55

ok.

Godkendelse af svar
Fra : mullen2003

Dato : 08-02-04 00:58

Tak for svaret CLAN.

Kommentar
Fra : emil10001

Dato : 10-12-08 14:54

moren skal væk med det samme

der gåer ca en måned

ta voksne fodre og smuldere det ca efter deres mave