/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Samsung Syncmaster 151S / Neovo F-15
Fra : wormie
Vist : 552 gange
40 point
Dato : 06-04-02 11:24

Hejsa
Jeg er lidt i tvivl om hvilken af disse fladskærme jeg skal vælge. CNET roser samsungen til skyerne, mens toms hardware er noget mere tilbageholdende. Omvendt skriver toms hardware at neovoen ikke kan vise 16 millioner farver, hvilket www.neovo.com påstår den kan... Er der nogen der har erfaringer med disse skærme og kan give et råd? EVT. anbefale en anden 15" tft til omkring 4000 kr?

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 06-04-02 11:51
Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 40 point
Dato : 06-04-02 15:15

Jeg ville hvis det var mig vælge en af følgende skærme :

Prøv en Philip SoHo 150S

Det er en 15" skærm, men modsat de fleste skærme (LCD) kan den gå op i 75 Hz. Og
dette har betydning for hvordan dit skærmbillede står, jo større Hz des bedre roligere
billede får du og dermed undgår du trætte øjne. Dette har en del betydning hvis du
arbejder meget med din computer.

www.edbpriser.dk er den set til : 3.925 kroner hos ITbutikken.

Men jeg ville nok ofre 150 kroner ekstra og købe den hos enten Multimedia
eksperten eller pc-netto, da disse får en betydelig bedre publikums-anmendelse end
ITbutikken.

Men jeg må så samtidig gøre dig opmærksom på, at den fladskærm, som de fleste
køber er : AOC LM-700 , men den koster desværre omkring 5.700 hvilket er mange penge, men til gengæld
kan den gå højere op end 1024x768 i opløsningen. Dette bør du også være opmækrsom på, inden du køber
en skærm.

Håber du kan bruge mit tip ?

Held og lykke til med købet

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-04-02 22:48

Jeg ville vælge Samsungen, Alt om data har lavet en test med 10 fladskærme
under 6000kr. og der anbefalede de samsungen. Og Alt om data er et meget
pålideligt blad efter min mening.
Jeg har også lige indkøbt en Samsung 151BM i sort til en computer jeg har
lavet og den er bare for sej indtil nu. Jeg har allerede bestilt den næste
til en anden computer...

VH.
Lind

"wormie" <wormie.news@kandu.dk> wrote in message
news:u5zr8.12887$iY5.580221@news010.worldonline.dk...
> Hejsa
> Jeg er lidt i tvivl om hvilken af disse fladskærme jeg skal vælge. CNET
> roser samsungen til skyerne, mens toms hardware er noget mere
> tilbageholdende. Omvendt skriver toms hardware at neovoen ikke kan vise
> 16 millioner farver, hvilket www.neovo.com påstår den kan... Er der
> nogen der har erfaringer med disse skærme og kan give et råd? EVT.
> anbefale en anden 15" tft til omkring 4000 kr?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : KokainFriKaffe

Dato : 07-05-02 16:50

Jeg vil fraråde Neovo F-15 da den har en særdeles dårlig kvalitet. Specielt når man scroller flyder teksten ud, musemarkøren kan ikke følge med og så har den meget dårlige farver.

Med Venlig Hilsen, KokainFriKaffe