/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
dos spil i win xp
Fra : geoing
Vist : 555 gange
100 point
Dato : 01-02-04 17:18

hvordan spiller man Dos spil når man bruger win xp
det bliver installeret ok men så spørges der som sædvanlig " ved dos prompten skriv det og det navn, men hvordan kommer man til dos prompten ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-02-04 17:22

Start, alle programmer, tilbehør, kommandoprompt.

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 01-02-04 17:36

Du kommer til commandpromt ved - ztart - kør - "skriv " cmd "deri" så får du et vindue frem, men tvivler det er nok til du kan spille..

frostys say have a nice day

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 01-02-04 18:04

Hvad er det for et spil, for nogen af de gamle spil kan patches til xp

Kommentar
Fra : loffe2002

Dato : 01-02-04 18:29

Jeg kunne da godt tænke mig at vide, hvordan et gammelt dos spil kan køre på XP systemet. Jeg har nemlig et gammelt spil SWIV - lavet primær til win 95...
Jeg har aldrig fået det til at løre heller ikke ms-dospromt.

En af tingene den skriver er blandt andet:
The procedure entry point ThunkConnect32 could not be located in the dynamic link libary KERNEL32.dll

-Spillet har virket fint på Windews ME platform!?

Kommentar
Fra : geoing

Dato : 01-02-04 19:57

ja det er noget mærkeligt noget xp & dos spil

det er rigtigt at man skal klikke tilbehør og så kommando prompt
så får jeg document & Settings frem , klik så cd.. og D hvis spillet er på d harddisken
så skriv cd\navnet på spillet det virker mange gange men på nogle spil virker det ikke, jeg ved ikke hvorfor -

georg t. larsen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-02-04 20:23

msdos er ikke installeret, xp kører uden.
derfor er det ikke alle gamle dos programmer der
fungerer under kommandoprompten.

Kommentar
Fra : loffe2002

Dato : 01-02-04 20:26

DEt er nemlig rigtigt Teil, men jeg har hørt en lille fugl et eller andet sted synge om at der skulle være en mulighed for at, lægge program oven på XP der kan administrerer dos-programmer... Og det var det program jeg godt kunne tænke mig at få fingre i

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-02-04 20:26
Kommentar
Fra : 2603ph

Dato : 01-02-04 21:03

Hej geoing.

Man behøver ikke at starte fra DOS-prompten, man kan udmærket etablere en
genvejstast på skrivehordet fra Stifinder.
I "egenskaber" ( højreklik på genvejen) vælges helskærm og luk ved afslutning.

Et af problemerne i DOS fra XP er, at de DOS-tegntabellerne er væk.
Der for vil man kunne se, at de 24 DOS-linier kun fylder måske halvdelen af
skærmbilledet - medens linie 25 ses nederst.
Selv ved valg af den største skrifthøjde vil man ikke kunne fylde en
skærm ud, hvis man kører med en høj opløsning ( 1024 eller 1280 )

Men ellers fungerer DOS-programmer fint i XP - når jeg compilerer programkoder
sker det med en forrygende hastighed - en brøkdel af sen sekund, hvor det
i 486 kunne tage 4-5 sekunder.

Mvh

2603ph

Kommentar
Fra : geoing

Dato : 01-02-04 22:45

Hi 2603ph.

det lyder sgu interessent. men kan du ikke forklare det lidt mere enkelt. hvilke egenskaber skal jeg klikke på ?

geoing

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 100 point
Dato : 02-02-04 18:39

har du xp pro kan du via trial 45 dage indstallere en virtuel win95,dos 6.22,win98 osv der kører under xp pro,som et styreprogram....
http://www.microsoft.com/windowsxp/virtualpc/
køb den for 450,- ca under uddannelse og 1000,- ca. ellers
men så tror jeg osse alt virker i "xp"

Godkendelse af svar
Fra : geoing

Dato : 14-02-04 22:45

Tak for svaret xou.