/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Har i prøvet at montere en alarm
Fra : kimkho
Vist : 640 gange
120 point
Dato : 01-02-04 09:34

Jeg har købt en alarm , som jeg skal have monteret i min Golf 2 , men jeg er lidt i tvivl om hvad man bruger til at samle ledningerne med, lodder i dem på, de ledninger som skal bruges ?? skal man have nogen monteringsdele til det , og hvordan gør man ( afisolerer et sted på ledning og forbinder)??

Mvh. Kim

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 01-02-04 10:06

det mest proff. er at lodde dem, men du kan på enhver tankstation købe nogle små blå klemmebokse som du sammen med den ledning du skal samle klemmer ind over den ledning den skal sættes sammen med, det er nemt og hurtigt, på tankstationen vil den typisk ligge sammen med almindelige samlemuffer og lignende.

mvh
Per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 01-02-04 10:07

du skal bruge en vandpumpetang (papagøjetang) til at klemme dem sammen med

mvh
per

Kommentar
Fra : alka

Dato : 01-02-04 10:10

Hej kimkho. Glem alt om "strømtyve", som klipses ind på en eksisterende ledning. Skal det virke - også om to år, så klip ledninger over, lod dem sammen -og inden samling/lodning, så monter et "krymperør" forinden, så bliver det 100% tæt. "Krymperør" opvarmes, hvorefter det slutter helt tæt til ledninger. Denne isoleringsfor, kan også bruges i en vandtank!

Kommentar
Fra : geu

Dato : 01-02-04 10:12

ALDRIG brug strømtyve...
Du skal afisoler led. og lode dem sammen, det andet er roden til alle dårlige forbindelser.
Når du har lodet dem sammen isoler du dem bare med noget tabe

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 01-02-04 10:15

Nonsens, klip aldrig ledningen over, hvis du vil lodde skal du afisolere et stykke af ledningen og derpå lodde, du kan bruge krympetape det er ligeså tæt som en krympemuffe, jeg kan ikke se forbindelsen med at putte ledningerne i en vandtank, med mindre din bil er gammel og utæt, pjatsnak.

mvh
Per

Kommentar
Fra : kimkho

Dato : 01-02-04 10:47

Har lige hørt at man kan få sale muffer med tin i, som man sætter ledningerne i, og varmer dem op med varmeblæser, og derefter er samlingen også tæt, Kender i dem?? og lige et anden ting med montering af alarmen , skal man bruge relæer til at få alarm til at aktivere Slavemotor i førerdøren ?? eller er strømmen som alarmen giver normalt stor nok, også til at aktivere blinklys
Mvh. Kim

Kommentar
Fra : geu

Dato : 01-02-04 10:55

Det skulle ikke være nødvendig med et relæ til slavemotor, hvis der er en udgang i alarmen til det..
Kender ikke de muffer, men man kan jo ikke se og begger led er lodet helt sammen.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 01-02-04 12:10

Til bibsami: Prøv at læst hvad jeg skriver. Bruger man krymperør, bliver det så tæt, at det kan bruges i en vandtank.
Eksempelvis, så bruges det i campingvognes toilet i cisternen ved udskiftning af vandpumpen.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 01-02-04 12:55

Alka
spørgsmålet gik ikke ud på at montere en tyverialarm i en vandtank/cisterne men i en WV Golf!!!!

per

Kommentar
Fra : killme

Dato : 01-02-04 14:04

Hej Kim

Pkt 1. Brug ikke strømtyve som de andre også nævner, men lod dine samlinger i stedet. Om ledningen skal klippes over ller ej, må du selv om, begge dele er helt ok, og så kommer det jo an på om du blot skal lodde en ledning på en forbindelse, eller om en forbindelse skal ind gennem din alarmenhed.

Pkt 2. Hvorvidt du skal bruge relæ til styring af din C-lås kommer meget an på hvilken alarm du har købt. Her må rådet være - Læs manualen, hehe

Kommentar
Fra : kimkho

Dato : 01-02-04 14:54

Det er en Vision 318-1600 Alarm og i manualen står der intet om nogen relæer, men det er måske ,fordi der ingen skal bruges, havde bare hørt at det skulle der næsten altid være

Kommentar
Fra : killme

Dato : 01-02-04 14:57

Hmm, kender den ikke, men der må jo stå et eller andet om, hvordan du slutter alarmen til c-låsen? Der burde det kunne ses/stå, om der skal bruges relæer eller ej.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 01-02-04 17:34

Til bibsami: og jeg skrev hvor vandtæt et krymperør bliver!

Kommentar
Fra : geu

Dato : 07-02-04 16:57

>>kimkho, Har dú fået din alarm sat i, og fået den til og styre din c-lås???

Kommentar
Fra : kimkho

Dato : 07-02-04 19:20

Nej jeg har ikke fået den monteret endnu , Jeg har kun de der blå og røde kabelmuffer ,som skal klemmes med kabelskotang , men jeg ved ikke om jeg tør bruge dem, på den anden side , kan det vel heller ikke gå helt galt.

Mvh. Kim

Kommentar
Fra : kimkho

Dato : 07-02-04 19:22

Hvis i skriver under svar er der point

Kommentar
Fra : geu

Dato : 07-02-04 21:06

Jeg er mekanike og mener stadig strømtyve er en skidt opfindelse. Men hvis man ikke har andet, så er der jo ikke andet og gøre.
Du skal bare være klar over der "nemt" kommer dårlig forbindelse i dem, men ved også der er mange prof. værksteder der kun bruger dem. Så det er nok mere op til den ene og afgøre.

Kommentar
Fra : altifusk

Dato : 12-03-04 23:17

Kronmuffer er til 220 V og indendøres.
Loddetin er til elektronik og indendøres.
Brug KUN klemmuffer.
Synd automekaniker har så lidt forstand på strøm / ledninger.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 13-03-04 18:40

Det kan godt være automekaniker har lidt forstand på strøm.
Men nu har jeg mange gange set strømtyve er årsagen til at en ting ikke virker.

Men igen det har mekaniker jo ikke forstand på...