/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Acer TravelMate 720 tx
Fra : lange1325
Vist : 292 gange
40 point
Dato : 01-02-04 00:22

Jeg har en bærbar Acer der lukker hele tiden, men hvis jeg tager hardisken ud så lukker den ikke. hvis jeg sætter en diskette i så lukker den. Hvis jeg går i setup med det samme så køre den fint
Der der nogle der kan give mig en forklaring.
Lange.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-02-04 00:29

Første tanke er fejl i strømstyring, måske defekt batteri, men mere kan jeg ikke hitte på på denne lidt forvirrende opremsning. Skiller du den virkelig ad for at tage HD ud?

Kommentar
Fra : Tooncompany

Dato : 01-02-04 09:07

Har du prøvet at re-installerer operativsystemet, eller opdatere det. Det kan også være en fejl der.

Kommentar
Fra : lange1325

Dato : 01-02-04 09:57

Til Bjarne D HD sider kun med en skruge bagi den køre på 230 V
Til Tooncompany HD er formateret .

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-02-04 12:01

Jeg undrer mig fordi jeg også har en TravelMate, dog lidt ældre.
Når du skriver kører på 230 v mener du vel at du har oplader på for ingen bærbar kørerpå 230 v. På min TravelMate er batteriet eneste kilde til strøm til CMOS og da det første blev dårligt mistede den opsætning hele tiden, og når du skrivergår i setup mener du vel grundindstillingerne (BIOS) og derfor tænker jeg på batteri og strømstyring.

Kommentar
Fra : lange1325

Dato : 01-02-04 12:26

Til Bjarne D
Ja der er rigteig at der er oplader sat til, batteri er ikke alt for godt. Men er der ikke et eks. batteri til bios .
For når jeg er i setup fortæller den at der er Hd cd og alt det andet.
Det jeg er bange for at der er en kortslutning for der er lige så snart at den skal kommuker med HD eller Disketen at den slukker
Hilsen Lange

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-02-04 12:32

Som sagt kender jeg kun den ældre model som jeg selv har, og den har væretskilt ad fordi denhavde opstartsproblemer på grund af dårlig forbindelse til HD.
en har ingen knapbatteri til BIOS, men henter strømmen fra det store batteri som kan afgive strøm fra mange poler.

Kommentar
Fra : lange1325

Dato : 01-02-04 13:54

Til Bjerne D
jeg har lige skilt den af, der sider et knap batteri lige ved siden af CD
Det er lige som om når den skal snakke med HD eller disketen så dør den

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-02-04 14:01

OK
Det lugter af RAM fejl, eller fejl på CPU.
Når den skal begynde at arbejde så dør den?
Da det åbenbart sker med det samme burde vi (måske) kunne udelukke køling af CPU, men man skal intet tage for givet. Det ar CPU der skal knokle, men den skal hjælpes af RAM til at håndtere data på HD eller medier.
Jeg tror det der er for kompliceret til at ordne på denne måde. Jeg forstår bare ikke det der med at hvis du går i setup så lukker den ikke , vil det sige at den kører normalt?

Kommentar
Fra : lange1325

Dato : 01-02-04 15:22

Hej Bjerne
Jeg tror at jeg har fundet fejlen det var den forkerte strømforsyning, da jeg har 2 bærbare og det er kun den en jeg bruger så er jeg kommet til at tage den forkete.
den rigtig er på 19V 3.16A den forkete er på 20V 1 A

tak for dine svar og hjælp

Hilsen Lange

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-02-04 15:34

Dejligt at du fandt løsningen og lidt bekræftende at min første tanke om strømstyring ikke var helt skæv, man lærer jo meget af sådanne problemer.
Hilsen
Bjarne

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 40 point
Dato : 01-02-04 15:36

P.S.! Hvis du er færdig med spørgsmålet gider du så at lukke spørgsmålet ved at acceptere en kommentar som svar. Tak!

Godkendelse af svar
Fra : lange1325

Dato : 01-02-04 15:37

Tak for svaret BjarneD.