/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hjælp min computer kan ikke starte Windo~
Fra : bullevar
Vist : 540 gange
40 point
Dato : 31-01-04 20:58

hjælp!! min computer kan ikke starte windows... den siger den har fundet fejl og derfor lukkes windows for at forhindre beskadigelse af computeren
"UNMUTABLE_BOOT_VOLUME"...
"Sørg for: Hard-Software er korrekt installeret"
,men det er ikk probletmet! den kan ikk starte op i fejlsikret tilstand!(som den siger man skal)
hvad skal jeg gøre?//\\ håber i kan hjælpe mig....! :)

"Tekniske oplysninger:
*** Stop: 0X000000ED (0X81792E30, 0Xc0000032, 0X00000000, 0X00000000)"

LaSSe\\Bullevar

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 31-01-04 21:04

Nice...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-01-04 21:14
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-01-04 21:14

der skulle nok stå unmountable boot device

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-01-04 21:17

Gå i BIOS (sikkert F1 eller Esc.) og vælg 'Default'. Gem (sikkert F10 = eller Esc.) og REBOOT.

Du skriver ikke hvilken Windows: 95/98 el. XP HOME/PRO ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-01-04 21:19

den her 0Xc0000032 betyder at der er sket alvorlig skade på filsystemet og at du skal køre chkdsk/r for at reparere drevet. CHKDSK skal køres fra reparationskonsollen og har du ikke installeret en sådan må du reinstallere.

Årsagen angives at kunne være at du ikke kører med almindeligt IDE kabel på et UDMA system til harddisken. UDMA har meget finere riller i fladkablet end et DMA og har ofte farvede stik i den ene ende.

Lad høre
Bjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-01-04 21:21

->> Jeg er da langt fra sikker, men den stopfejl lugter langt væk af XP eller 2000

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-01-04 21:28

Maskinen skal nok startes med installations cd-rom, men hvis den ikke kan boote på grind af fejl i filsystemet skal du starte med bootdisketter.
Har du ingen kan de laves her fra:
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm (tak for linket Molo)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-01-04 21:30

Bær over med skrivefejlene. Jeg påstår at det er tastaturet, men det hjælper sært nok ikke at skifte tastatur

Kommentar
Fra : bullevar

Dato : 31-01-04 21:33

jeg har Xp.... og måske om du/I kunne omformulere det en lille smule for jeg er ikke så god endnu...

-LaSSe-

Kommentar
Fra : bullevar

Dato : 31-01-04 21:36

Samme her :D heheh

Kommentar
Fra : bullevar

Dato : 31-01-04 21:39

jeg er 13 så det er derfor jeg ikke forstår "nørd" sprorg :) det ville bare være fedt vis du kunne skrive lidt mere "børne venligt"

Ps:har også mange fejl...+har prøvet tastaturet... HeHee....

//LaSSe\\

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 50 point
Dato : 31-01-04 21:41

Hvis du ikke har genoprettelses konsol installeret (meld lige tilbage) så skal du tage din Windows XP installations cd og se om den vil boote med den.
Du skal muligvis åbne BIOS ved at trrykke del under opstart som det står på skærmen og i BIOS skal du sætte CD-rom som 1. boot device. Sikkert i Advanced options eller lignende.
Når du/hvis du booter skal du vælge INSTALLER NÅR DU BLIVER SPURGT og næste pørgsmål om installation skal du vælge reparer. Giv lige en tilbagemelding

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-01-04 21:43

Med hensyn til børnevenligt - NO WAY - Tror du jeg er børnelokker?
Jeg bruger ikke nørdsprog hvilket jeg faktisk ikke kender.

Kommentar
Fra : bullevar

Dato : 31-01-04 21:44

genoprettelses konsol installeret?!??

hved ikk helt? sorry at jeg er lidt dum på det her... men det er jo derfor jeg spørg...

///LaSSe\\\

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-01-04 21:48

Det er bedre at du fortæller at du ikke ved end at lade som om. Du er nok ikke dum med det skriftsprog du har.
Hvis du ender opstart ervant til at få mulighed for at vælge genoprettelseskonsol så er den der, men der er ikke mange der bruger den da det er nørd og proff. viden.
Vi går ud fra at den ikke er der.
Hvor meget ved du om at boote med installations cd??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-01-04 21:53

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad der er sket lige forud for fejlen. Har du opdateret eller installeret?

Kommentar
Fra : bullevar

Dato : 31-01-04 21:58

alt....næsten...hvorfor?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-01-04 21:58

Kan du heller ikke komme i fejlsikret tilstand ved at trykke F8 ved opstart?

..og har du reset'et BIOS ?

</NØRDEN>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-01-04 22:00

Kan du køre ikke 'scandisk /all' fra en BOOT diskette?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-01-04 22:01

hvis du ikke kan komme i fejlsikker med F8 skal du forsøge at boote med Win XP cd

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-01-04 22:02

Rolig Molo een ting ad gangen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-01-04 22:02

F.eks : http://www.24by7.ca/files/boot98se.exe

Altså selvom den er til Win98 SE

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-01-04 22:03

Hvis der er NTFS vil den (win98 boot) nok protestere mod at læse på drevet

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-01-04 22:05

Ok. Jeg overlader banen til BjarneD. Du er i sikre hænder bullevar Jeg er alligevel ved at blive træt. Det har været en lang dag

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-01-04 22:08

Molo>>>Kylling, duer da sejgere end det

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-01-04 22:10

Har du prøvet det foreslåede Lasse?

Kommentar
Fra : bullevar

Dato : 31-01-04 22:14

jeg finder lige win-cd'en og prøver....

skal nok melde tilbage!!!

//LaSSe\\

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-01-04 22:17

Ja jeg tror lige så godt at du kan prøve at køre en installations reparation af systemfiler så får vi se.
Er det XP Home eller Pro?

Kommentar
Fra : bullevar

Dato : 31-01-04 22:29

Home
Men skal jeg ikk' først have en BOOT disk får jeg kan bruge win-cd'en til at installere?!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-01-04 22:33

Hvis win cd er i orden og din computer ikke er alt for smadret så skal du kunne boote fra cd, men nogen gange skal man ind i BIOS for at sætte cd til at være første bootenhed.
Hvis du vil boote fra diskette skal du have 4 disketter og har du dem ikke kan du hente dem fra det link du fik før af mig:
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm du skal så vælge om det er XP Home med eller uden servicepack1 (opgraderet til sp1)
er du med så langt?

Kommentar
Fra : bullevar

Dato : 31-01-04 22:37

Ja... i belive i can fly..eller jeg kan da prøve.... ej... går lige op og prøver!

SeS!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-01-04 22:47

håber ikke at du faldt for tungt

Kommentar
Fra : bullevar

Dato : 31-01-04 22:51

Kommentar
Fra : bullevar

Dato : 31-01-04 22:57

Hey... nu gider jeg ikk mere.. jeg vil skrive :Format c
men hvordan går jeg det når den er helt umulig!?!?!??

Kommentar
Fra : bullevar

Dato : 31-01-04 23:00

jeg går i seng nu! :'-(

Kommentar
Fra : bullevar

Dato : 31-01-04 23:02

jeg går i seng nu! :'-(

Kommentar
Fra : bullevar

Dato : 31-01-04 23:02

jeg går i seng nu! :'-(

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-01-04 23:02

Det er det der er det djævelske ved Windows XP. For at kunne lave en sådan kommando så skal du ind i systemet og så kunne du lige så godt lave kommandoen chkdsk/r som vil reparere fejlen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-01-04 23:04

Hvad er kikset?
Hvad med at downloade fil til at lave boot disketter.
Nå men det er også sent for en frisk teenager. Du må jo komme tilbage.
Godnat
Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : bullevar

Dato : 31-01-04 23:08

Tak for svaret BjarneD.
taRk man...jeg gir dig point'ne nu...tror dt hjælper....

\\\LaSSe/BullEvaR///

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-01-04 23:14

Hvis det hjælper dig er det fint, jeg samler ikke , får dem bare sommetider.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-01-04 23:55

Lasse??
http://www.kandu.dk/dk/spg/30269
Du har da vist problemer!