/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Ang. Afgørelser fra rejseankenænet
Fra : bantam
Vist : 825 gange
100 point
Dato : 31-01-04 12:20

Da man i BT Rejser om fredagen tit har nogle sager om rejseklager, hvor rejseankenævnet træffer afgørelser, har jeg tit tænkt på om rejseselskaberne SKAL følge de afgørelser som nævnet træffer???

F.eks. så jeg en sag hvor selskabet havde tilbudt 1200,- kr., men rejseankenævnet forhøjede det til 2600,- kr, SKAL de så følge det eller kan de bare ignorere afgørelsen.

Måske nogle kender reglerne på området, så vil det være rart at få det præciceret.

Med venlig hilsen
Bantam

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 31-01-04 12:26

Læs her, måske finder du oplysningerne.
http://www.fbr.dk/klager/haandv/rejse/

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-01-04 12:26

De er ikke tvunget til at følge afgørelsen fra nævnet, men de fleste retter sig efter afgørelsen.
Du kan læse mere her http://www.fbr.dk/klager/godkendte/

mvh ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-01-04 12:28

Hej Teil
På samme tid jeg gik bare en side videre

ans

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-01-04 12:29

ans, du fandt den rigtige side

Kommentar
Fra : Hendrik

Dato : 02-04-04 08:24

Dansk Rejsebureau Forening's medlemmer har forpligtet sig til at følge afgørelserne, og betragter Rejseankenævnet som kvalificeret til at afgøre eventuelle uenigheder.
Det betyder at du har en vis sikkerhed for rejsens kvalitet - eller retten til at klage derover, hvis du rejser med nogen der er medlemmer i foreningen.
Dem der ikke er med i foreningen kan dog vær geniale til at lave ture, men har valgt at spare kontingentet som pt er omkring 15000,- om året.
Skal du være sikker på noget som helst så læs materialet på rejsen, og hør om andre har været tilfreds. Er du i tvivl om produktet, så husk at køb en pakkerejse. Hvis du køber transport sammen med overnatning (bare en nat i en lufthavn), er du sikret via Rejsegarantifonden. Ren transport eller ren ophold = ingen penge hvis de går på røven!
Derudover: Tror du på 5 dage i Paris/Prag/Bahama på centralt hotel (unavngivet) for 6-800 kr inkl. transport?

Godkendelse af svar
Fra : bantam

Dato : 18-04-04 12:16

Tak for svaret Teil.