/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Text filer ???
Fra : gandimand
Vist : 448 gange
100 point
Dato : 31-01-04 11:46

Davs Igen : )

Hvis jeg nu gerne vil lave en text liste af mine mp3 eller movies ,uden at skal sidde og skrive dem alle ned manuelt,hvordan kan man gør det hurtigst og nemmest, det må heller ikke værer et screen shot.
Kører win xp pro

Hilsen
GanDiMand

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 31-01-04 11:54

Få din medieafspiller til at vise alle dine mp3'er samt movies og skriv så en liste ud derfra.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 31-01-04 12:01

i f.eks. MusicMatch Jukebox er proceduren følgende for mp3 (og alle andre audioformater)
man samler alle sine filer i et music-bibliotek og hopper over til File/print på afspilleren -> I Print what vælger man music-library -> og så er der ellers forskellige muligheder for hvordan man vil have printet til at se ud.

Kommentar
Fra : gandimand

Dato : 31-01-04 12:03

Okey ,, men hvis jeg vil gemme det som en text fil som man kan sende til andre via email ?
bruger winamp og mediaplayer.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 31-01-04 12:07

jeg tror ikke du kan gøre det i Win Media Player.
WinAmp ved jeg ikke - benytter den aldrig.

Kommentar
Fra : gandimand

Dato : 31-01-04 12:17

okey ,,det vil sige hvis jeg får MusicMatch Jukebox ,så kan jeg godt gemme dem som en text fil som jeg kan sende til andre ?

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 31-01-04 13:18

ja

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 31-01-04 13:19
Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 31-01-04 15:31

-> catbody & gandimand

Det er ikke helt rigtigt, det du skriver Catbody, hvis man f.eks. vil printe en playlist, der fylder mere end 1 side, så risikerer man, at der går koks i det, idet MMJB blander titler og kunstnere i een stor pærevælling nederst på side/siderne.
Sådan går det i hvert tilfælde her på stedet.
Så gandimand: prøv med Preview finktionen, inden du spilder papir og blæk.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 24-03-05 23:41

Hej Gandimand!

Det kan gøres SÅ SIMPELT:

1. Åbn kommando-prompten (Start -> Kør -> Skriv: cmd)
2. I kommando-prompten skriver du så: cd \ (og trykker ENTER)
3. Skriv derefter: dir *.mp3 (hvis det er mp3-filerne du vil have listet) /S >index.txt (og tryk ENTER)
Så vil alle mp3-filerne på dit lokale drev blive lagt ned i en fil i selve rodmappen af drevet.
Filens navn vil så være index.txt

Jeg har selv prøvet den slags mange gange, og det virker!

//Kettedk