/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Internet Explorer fejl.
Fra : livcm
Vist : 203 gange
20 point
Dato : 31-01-04 00:28

Når jeg vil starte IE6 på min PC, kommer der en fejlmeddelelse som siger: Microsoft Internet Explorer har fundet en fejl og afsluttes. Vi beklager ulejligheden.

Det skal siges at det efterhånden er en ældre model: IBM 800 MHZ - windows 98.

Det er min PC på arbejdet, hvor vi er 8 der der kører ADSL via router. Ingen andre har problemer.

Mit Outlook Express virker....Så der er åbentbart "hul igennem".

Jeg har prøvet at reparere med den indbyggede funktion i tilføj/fjern programmer - uden held-.

Så kort og godt: jeg kan tjekke min mail; men ikke komme på nettet.

Er der nogen der har nogle gode tips?

MVH

L.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 31-01-04 00:29

start - kør : og skriv: sfc <enter>

din windows skive skal sidde i drevet.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-01-04 00:34

når fejlmeddelelsen kommer skal du trykke på detaljer (vistnok) og skrive hele fejlmeddelelsen af derefter kan man søge på fejlen her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?ln=da
eller oversat til engelsk her
http://www.microsoft.com/technet/default.

Der kan være mange årsager til fejlen, ofte er det defekte systemfiler eller drivere og visse computer vira kan også forårsage den ved at angribe kommunikationsfilerne.

mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-01-04 00:34

Ellers må du jo prøve at geninstallerer ie hvis det altså ikke er det arlet allerede foreslår Mvh sune

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-01-04 00:39

->> Nej Sune han vil køre kontrol af systemfiler

Kommentar
Fra : livcm

Dato : 31-01-04 00:43

Att. Arlet

Tak for svaret.

Måske er det et tåbeligt spørgsmål, men hvad betyder "SFC" ?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-01-04 00:44

Ok bjarne Takker

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-01-04 00:48

sfc er et kontrolprogram til systemfiler

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-01-04 00:49
Kommentar
Fra : livcm

Dato : 31-01-04 00:59

Takker for svarene..

I min naivitet håbede jeg jo på at det var et lille flueben der skulle flyttes, men jeg kan nu se at, det er en lille smulle mere kompliceret.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-01-04 01:05

Det er ikke kompliceret da Windows 98 faktisk er nem at arbejde med, men den er desværre også noget selvdestruktiv.
Du kan jo køre en installation over den eksisterede hvilket ikke vil slette programmer, men det er ikke altid at det løser problemet og en opdatering kan du jo ikke lave da den kræver InternetExplorer.
Hvis du følger mit råd om at søge på fejlkoden kan man måske indkredse problemet. Sfc er vist ikke til ret meget.
Du kunne jo vende tilbage her med fejlkoden når du har den hvis du kan vente så længe.
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-01-04 01:21

Blot lidt erfaring vedrørende IE.
Når fejlen kommer i win 98 kan du i mange tilfælde blot lukke programmet og åbne det igen, så er fejlen væk.
Problemet opstår som regel fordi et eller andet "hænger" og det slipper automatisk når du lukker programmet.
Jeg ved godt dette ikke løser problemet, men det gør at man kan leve med det.

Kommentar
Fra : livcm

Dato : 31-01-04 01:41

Problemet er jo desværre at browseren slet ikke starter.

Kun en fejlmelding.