/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvordan ændres windows start menu
Fra : goldeneye
Vist : 323 gange
50 point
Dato : 30-01-04 23:13

Hvordan laver jeg om på start menuen, den menu der fremkommer når man højreklikker på start for f.eks. at åbne stifinder. Jeg har tidligere haft programmer installeret som nu er slettet, men genveje til disse programmer findes stadig i start menuen, dem vil jeg gerne fjerne.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-01-04 23:18

Prøv : Start->Kør... Skriv ; msconfig ..tryk [Return]

Vælg : Start

Fjern 'fluebenene'

Bagefter bør du køre : http://tucows.tdconline.dk/preview/229371.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : xou

Dato : 30-01-04 23:18

menuen start (der åbnes når du åbner stifinder)kan du ved at klikke på programmer (i under mappen)
se dem du vil have væk,så højre klik på dem en
efter en og vælg slet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-01-04 23:19

Ps. Du skal selvfølgelig kun fjerne dét du vil 'af' med

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : goldeneye

Dato : 30-01-04 23:23

Jeg prøver lige at forklare igen. Når man højreklikker på start, så kommer der en lille menu frem, hos mig med bl.a.:

åbn
stifinder
søg
add to winamps bookmark list
enqueue in winamp
play in winamp
..... osv

Det er i denne menu jeg gerne vil fjerne noget.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 30-01-04 23:25

ok lidt bedre ?
se indstlligerne i winamp.men vil du osse have åbn/søg/stifinder væk

Kommentar
Fra : goldeneye

Dato : 30-01-04 23:28

Det var nu ikke winamp der var problemet. Problemet er bl.a. et program der hedder

File Renamer Ultra 2000

som forlængst er slettet igen. Den genvej er jo dum at se på hver eneste jeg jeg bruger menuen.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 30-01-04 23:32

prøv med regcleaner
her:
http://www.danskforalle.dk/verktoej/regnclean/regclean.html
http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=189
VIGTIGT
slet kun det der har med ultra at gøre

Kommentar
Fra : goldeneye

Dato : 30-01-04 23:36

Jeg har allerede prøvet med regcleaner. Men jeg kan ikke finde et sted at indstille denne menu. Uninstall mulighederne for File Renamer Ultra er der ikke længere.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-01-04 23:44

Snot ??? Prøv : http://spywarefri.dk/onlinevark.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 31-01-04 00:07

Hvis det kun er genvejen,så h klik og slet,ellers gå i søg-skriv alle mapper4 og filer-File Renamer Ultra 2000 kør------- H klik på dem der kommer frem og slet

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 31-01-04 06:33

Du skal i regdb til- HKEY_CLASSES_ROOT og der må du klikke dig frem til du finder den, og slet den så

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 50 point
Dato : 31-01-04 08:19

go ide lengberg(dog er der 1000`vis at klikke sig fren ved,nemmere at blot søge),her er den fuldstændige sti på min:
skriv i kør - regedit
find stien
HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell
under den "såkaldte mappe shell" ligger de forskellige genveje du få når du højre
klikker på start.f.eks er det winamp.play mappen du vil have væk,højre klik på den
og vælg slet.
du skal genstarte pc før ændringerne træder i kraft.

Godkendelse af svar
Fra : goldeneye

Dato : 31-01-04 12:11

Sådan xou .... det virkede jo bare. Takker alle for indsatsen