/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
ny harddisk, ingen " drev "
Fra : CCjunior
Vist : 416 gange
50 point
Dato : 30-01-04 20:58

Jeg har købt en ny harddisk som computeren også pænt kan finde. Den finder den både i opstart og i enhedshåndtering, men jeg kan ikke få den frem inde i " denne computer " alt står rigtigt i bios, mener jeg da ..
den er sat i samme ide kabel som min master harddisk.. hvad kan problemet være..højst sandsynligt en kode 40 fejl men hvilken...

det er en Maxtor 120gb og en amd 1700+ com
der er i forvejen koblet en maxtor harddisk på som master, en cd brænder og en dvd brænder...

Claus

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-01-04 20:59

den nye hd skal så være slave, er den det?
se jumper

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 30-01-04 21:01

jep.. der skal ingen jumper være i.. havde lavet den fejl som start. der viste den at det kun var en 32 gb harddisk men det er lavet om

Claus

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 60 point
Dato : 30-01-04 21:02

Du køre :W2000 eller XP - Du skal tilmelde den i computeradministration.
Kontrolpanel - administration - computeradministration - Lager - Diskhåndtering

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 30-01-04 21:06

du har jo fuldtændig ret.. men hvad er det lige jeg skal gøre derinden.. hehe.. som du måske kan fornemme er jeg ikke ligefrem en com nørd...

Claus

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 30-01-04 21:13

Tak for svaret JensT.

skulle lige rode lidt, men du har jo fuldstændig ret..
Claus

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 31-01-04 04:13

jaja, det tog under 7 minutter.. Fint klaret, når du ikke lige vidste det i forvejen.
Husk nu at sørge for at dit kabinet er ordentligt kølet. og at der er "luft" omkring drevene - Ellers holder HD kun nogle måneder!
mvh
Jens