/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kun admin. kan køre installeret Mesenger~
Fra : Kinajumjum
Vist : 329 gange
120 point
Dato : 30-01-04 17:31

Jeg har installeret MSN Messenger 6.1 (Msg) på min konto, som er admin konto.
Efter et virusangreb har jeg måtte geninstallere (Msg).
Før kørte min kærestes konto Msg.. nu starter den kun på min konto.
Hvis jeg gør hendes konto til admin, starter messenger også her - automatisk. Når jeg nedgraderer hende til alm. bruger, forsvinder ikonet fra taskbar. Har prøvet at installerer igen, fra hendes konto.. men det har hun ikke tilladelse til. Jeg vil gerne beholde hende som bruger (og ikke admin), så at sætte hende til admin permanent, løser ikke problemet.

Hvad er der galt?

Win Xp
Panda Antivirus 7.0

Kommentar
Fra : penny

Dato : 30-01-04 18:19

prøv at slette first hendes konto i admin, og oprette igen i alm bruger

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 30-01-04 18:53

Prøvet. Virker ikke. Når hun er i brugergruppen, starter Msg ikke.
Når jeg igen gør hende til admin. og logger på.. starter Msg automatisk.
(Når hun er bruger og logget på, og "programmer/MSN Messenger"-mappen åbnes, kan Msg ikke køres manuelt. Ikonet ser anderledes ud, og der kommer en fejlbesked hvis der dobbeltklikkes).

Nogen forslag?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 30-01-04 21:16

et forsøg....
kun ved xp pro
gå ind i mappe indstilliger i kontrol panel,fravælg X brug simple fildeling-ok
find mappen messenger under c:\programmer\messenger
dvs højre klik på den,klik på bruger og giv denne alle rettigerheder bl.a kørsel af programmerne i
mappen messenger

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 01-02-04 09:39

Prøvet. Virkede ikke. Sat tilbage til simpel fildeling.

Andre forslag..?

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 120 point
Dato : 01-02-04 12:05

slet massiger helt og indstallere det igen:
skriv i kør eller kopier ind:
rundll32 advpack.dll,LaunchINFSection %systemRoot%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove
indstallere igen via tilføj/fjern programmer,(eller 6.1 downloadet ?!?)måske kan de rette rettigheder måske opnås.
ps jeg improvosere så på egen ansvar......
så forslag er der nok ad....

Godkendelse af svar
Fra : Kinajumjum

Dato : 01-02-04 12:33

PINLIGT, at jeg ikke selv havde tænkt på det. Linket virkede ikke (fejlmeddelelse), men jeg gjorde det manuelt (Indstillinger/Tilføj-fjern..), og fjernede de sidste rester i reg.databasen med tool'et "jv16".

Tak, Xou.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 01-02-04 12:48

! ok,det messiger