/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
RKI
Fra : popper
Vist : 405 gange
50 point
Dato : 30-01-04 14:37

Hvor længe skal man stå i RKI før man bliver slettet igen

Accepteret svar
Fra : lally

Modtaget 60 point
Dato : 30-01-04 14:41

Hvornår bliver jeg slettet?

Når du har betalt det fulde skyldige beløb til den, du skylder pengene, modtager RKI en afmelding fra kreditor, og registreringen bliver straks slettet.

Hvis du ikke kan betale, må du vente 5 år, hvorefter registreringen automatisk bliver slettet. Du skal dog være opmærksom på, at gælden stadig består, selvom registreringen hos RKI bliver forældet og dermed slettet efter 5 år.

Kreditor kan kun indberette dig igen, hvis der er tale om en anden misligholdt fordring. Man kan altså ikke gentage den samme registrering efter de 5

hilsen lally

Godkendelse af svar
Fra : popper

Dato : 30-01-04 14:53

Tak for svaret lally.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-01-04 15:02

Se også RKI´s hjemmeside.
http://www.rki.dk/