/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
underlig fejl....
Fra : Ringo_Gringo
Vist : 426 gange
100 point
Dato : 30-01-04 14:24

jeg har nogle film liggende på min harddisk... dem vil jeg gerne slette... det kan jeg ikke...
når jeg klikker på filen og trykker delete (eller flytte den) går der ca 1 min. så kommer den med en meddelelse om at filen bruges af et andet program og derfor ikke kan slettes. men man kan godt kopiere filen.
oven i hatten begynder explorer at bruge 99% af min cpu's ydeevne... og stopper ikke før jeg har genstartet min spand.
håber der er nogen der ved hvad jeg skal gøre.

Accepteret svar
Fra : lengberg

Modtaget 110 point
Dato : 30-01-04 14:30
Kommentar
Fra : thulin

Dato : 30-01-04 14:35

Ganske simpel fejl.....

Grundet er at når du markerer filen (filmen) vil Windows begynde at gøre klar til en quickview, hvor filmen vises ude til venstre.
Så kan du selvfølgelig ikke slette filen, for windows bruger jo filen til at lave quickview, det er også derfor at din CPU's ydeevne går amok.

For at slette filerne kan du højre klik og sige "klip" luk så vinduet ned, eller marker en anden fil, så der ikke laves et quickview. højre klik din skraldespand, og sig "sæt ind" vupti filen er væk

Godkendelse af svar
Fra : Ringo_Gringo

Dato : 30-01-04 14:37

Perfekt.....

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 30-01-04 14:46

Godt det virkede